Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Stoupá tvá váha nekontrolovatelně vzhůru? Nevíš, kde se pořád nové špeky berou? Zjisti, proč tloustneš, i jak se proti nežádoucím kilům navíc účinně bránit.

Jak zastavit přibírání? Zrychli metabolismus!

aktualizováno 01.11.2011, 10:42 | 01.11.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Stoupá tvá váha nekontrolovatelně vzhůru? Nevíš, kde se pořád nové špeky berou? Zjisti, proč tloustneš, i jak se proti nežádoucím kilům navíc účinně bránit.

Máš pocit, že neděláš nic špatně, a přesto tvá váha stále rosta. Co za tím může být? Může to způsobovat celá řada důvodů. Představujeme ti ty nejčastější.

 

Jídlo versus pohyb

 

Zkoušela sis někdy spočítat, kolik energie za den přijmeš? Obsah kalorií najdeš na obalu každé potraviny, po přehledných tabulkách můžeš zapátrat i na internetu (mrkni třeba na rozumnehubnuti.cz). Zkus si klidně zapisovat každé jídlo a nápoj, které během dne přijmeš, a večer si sečíst svoje skóre. Možná je tvůj energetický příjem mnohem vyšší, než vůbec potřebuješ.

 

Stejně tak si spočítej, kolik kalorií denně vydáš. Spaluješ samozřejmě i ve spánku a ve škole, když se soustředíš na učení, při každém kroku. Pokud ale hřešíš a dopřáváš si sladké nápoje, mastná a tučná jídla a sladkosti, samozřejmě bys svému tělu také měla dopřát dostatek aktivního pohybu, abys vyrovnala výdej energie s jejím příjmem. Pokud máš třeba dvojnásobný příjem oproti výdeji, energetické nadbytky se ti ukládají do tukových zásob.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš zhubnout? Zjisti, kolik kalorií denně potřebuješ!
 

Víš, co jíš?

 

Když si zkusíš spočítat, kolik toho denně přijmeš, možná budeš zaskočena, jak jsou různé pokrmy různě kalorické. Asi tušíš, že zeleninový salát bude energeticky mnohem chudší než smažák s hranolkama a tatarkou. Ale existuje i řada záludných potravin, které mají vysoký podíl energie, i když se tváří zdravě. Pozor na slazené cereálie a pečivo, sladké druhy ovoce, kompoty a džemy, vepřové maso, paštiky, salám gothaj, uherský salám, smetanu, pudink, sýry (plísňové, tavené, Lučina), ořechy, luštěniny, dresinky atd. Neznamená to, že je musíš ze svého jídelníčku dokonale vytěsnit, jen je rozumné, mít stravu vyrovnanou a "nezdravé" potraviny vyvážit zdravými a dostatkem pohybu.

 

 

Nedostatečný příjem

 

Problémy s váhou můžeš mí t i proto, že jíš moc málo. Správně bys měla jíst pětkrát denně, nejlépe v intervalu tří hodin. Pokud jsi zvyklá nesnídat, oběd ošidit a kloudné jídlo si dát až večer, nemůžeš se divit, že je z toho tvé trávení zmatené a tělo si raději každou kalorii uloží do zásob. Přitom stačí jen změnit svůj stravovací režim a kila začnou sama mizet.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Zkus jídlo, které HUBNE ZA TEBE
Zjisti svou IDEÁLNÍ VÁHU
Chceš zhubnout? Známe triky štíhlých holek!

 

Zdravotní problémy

 

Tvá nadváha může být způsobena různými zdravotními problémy. Své o tom vědí lidé, které trápí například cukrovka nebo štítná žláza. Pokud i tobě najde lékařka nějakou chorobu, informuj se, jaký vliv má na tvou váhu a zda by nebylo vhodné nějak upravit jídelníček.

 

Zákeřný metabolismus

 

Lidský organismus je velmi složitý, ale v průběhu věku se radikálně proměňuje. Když jsi mladá, tvé tělo potřebuje značné množství energie a spaluje velmi dobře. Jak ale stárneš, tvůj metabolismus se zpomaluje, tělo už nevyžaduje tolik energie a pokud nesnížíš její příjem, začne si nadbytky ukládat. Pokud chceš omezit jídlo, musíš to udělat správně a zachovat v příjmu potřebné živiny, minerály a vitamíny. Začneš-li jíst obecně méně, vede to k nedostatku živin a nadměrnému ukládání energetických rezerv ze stravy. Právě proto přibíráš, i když jíš stejně nebo dokonce méně.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zhubni díky SUPER SLEVÁM

 

Právě teď jsi ve fázi, kdy je tvůj metabolismus ještě dobrý a tvé tělo se s hříchy životosprávy dokáže vypořádat. Neodkládej proto svou proměnu příliš dlouho. Když si teď navykneš na zdravější a pravidelnou stravu a dostatek pohybu, nezaskočí tě nadváha v okamžiku, kdy se tvůj metabolismus začne drasticky zpomalovat.

 

Zkus si udělat malý test. Kolik kilo jsi přibrala za posledních pět let? Jasně, rosteš, vyvíjíš se, takže to nebude málo. Jenže co když za dalších pět let nabereš stejnou váhu? A pak každých dalších pět let znovu totéž, nebo dokonce – v důsledku zpomalujícího se metabolismu, ještě víc? Skutečně chceš k takovému číslu dojít?

 

Co děláš pro svou váhu a zdraví ty? Poděl se s ostatními v komentářích.



4 hlasů
Vaše hodnocení