Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Vytáhla jste loňské obtažené letní šaty a zjistila jste, že v nich vaše břicho vypadá opravdu velké a nafouklé? Odborníci se shodují v tom, že nadýmání může mít několik důvodů. Zapátrejme po těch nejčastějších i po tom, co s nimi dělat.

STOP nepříjemně nafouknutému břichu

Bolesti břicha
zdroj: Thinkstockphotos Bolesti břicha
aktualizováno 23.06.2015, 18:10 | 23.06.2015, 18:10 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Vytáhla jste loňské obtažené letní šaty a zjistila jste, že v nich vaše břicho vypadá opravdu velké a nafouklé? Odborníci se shodují v tom, že nadýmání může mít několik důvodů. Zapátrejme po těch nejčastějších i po tom, co s nimi dělat.

Kromě zdravotního, podléhá nadýmání i estetickému problému. Ptáte se, zda existuje nějaký způsob jak toto nepříjemné nadýmání zastavit? Čtěte níže, možná vám pomůže jeden z našich typů.

 

Přebytečný vzduch

 

Je jednou z hlavních příčin nadýmání. Ptáte se, jak je to možné? Pití nápojů přes brčka, mluvení při jídle, žvýkání žvýkačky... Poznali jste se v něčem? V tom případě zkuste pít bez brčka a mluvit až po tom, jak dojíte.

 

Zvyšte příjem draslíku

 

Draslík patří k minerálním látkám, které účinně bojují proti nadýmání. A to tím, že řídí rovnováhu tekutin v těle. V ovoci najdete velké množství draslíku, vsaďte na banány, mango, meloun, ořechy... Ze zeleniny je zas skvělý zdrojem tohoto prospěšného minerálu chřest, rajčata nebo špenát.

 

 

Jednou do měsíce u každé ženy

 

I menstruace může být příčinou nadýmání. Čas od času musí přijít, je fakt, že to nijak neovlivníme. Dokážeme si však pomoci konzumací potravin bohatých na vápník a hořčík. Sýr, mléko, tmavá listová zelenina, ořechy, čočka. Vápník a hořčík jsou dvě živiny, které nám pomáhají snížit i projevy PMS, nejen nadýmání.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

DOKONALÁ PROMĚNA: Přestala se cpát pizzou a zhubla o osm velikostí!
Džusová očistná dieta: Ploché břicho za víkend
TEST: Proč nedotáhneš hubnutí do konce?


Důležitý je pohyb

 

Zácpa je další z příčin nafouknutého břicha. K tomu, abyste proti ní účinně bojovali, budete potřebovat nejen dietu a dostatečný příjem vody, ale i pohyb.Deseti- až dvacetiminutovou svižnou chůzi zvládne asi každý, ne? Prospěje to nejen vašemu trávení.

 

Potraviny způsobující nadýmání

 

Samozřejmě, jeden z nejhlavnějších faktorů při nadýmání najdeme právě v naší stravě. Pokud patříte mezi milovníky džusů, coly a jiných sladkých nápojů, měli byste vsadit raději na vodu. Voda je velmi prospěšná pro tělo, pomáhá trávení a přispívá k lepšímu stavu pleti. Naopak sladké nápoje u některých lidí způsobují plynatost a průjmy.

 

Méně soli

 

Voda miluje sůl. Pokud nadměrně solíte, pak i zadržování tekutin bude nadměrné. Budete se cítit ještě více nafouknutě. V dnešní uspěchané době je těžké zdravě žít a pravidelně si vařit zdravá jídla. Vždy si však prostudujte nutriční tabulku, abyste kupovali potraviny s co nejnižším obsahem sodíku.



15 hlasů
Vaše hodnocení