Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Čím to je, že Japonky jsou neustále v kondici a fit, navíc krásně štíhlé? Za jejich dokonalou linii může hlavně strava.

Tajemství štíhlé postavy z Asie

aktualizováno 03.06.2012, 00:00 | 03.06.2012, 00:00 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Čím to je, že Japonky jsou neustále v kondici a fit, navíc krásně štíhlé? Za jejich dokonalou linii může hlavně strava.

Tajemstvím štíhlé postavy mnoha Asiatek tkví ve stručnosti v jednoduché harmonii: málo tuku, soli a cukru, hodně sójových výrobků, místní zelenina, ovoce a mořské ryby.

 

Asijská životospráva je zárukou nejen štíhlé linie, ale i zdraví, dobré kondice a dlouhověkosti. Japonci si v zásadě nic nezakazují, dají si od všeho trochu. To se týká jídla, ale i pohybu.

 

Dělení potravin

 

Redukční plán klade velký důraz na hustotu (denzitu) kalorií obsažených v potravinách. Vznikají tak hned čtyři skupiny potravin.

 

1. velmi lehké potraviny, tzv. muší - obsahují maximálně 0,8 kcal / g (3,3 kJ / g) - patří mezi ně potraviny jako zelený čaj, chřest, voda, okurky, čekanka, mořské řasy, jablka ... Tyto potraviny lze jíst bez obav kdykoliv během dne.

 

2. lehké potraviny - obsahují 0,8-1,5 kcal / g (3,3-6,3 kJ / g) - do této skupiny patří například ryby a hnědá rýže. S takovými potravinami už je třeba zacházet s mírou, můžeš si je dopřát kdykoliv během dne, ale v omezeném množství.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Jak se hubne ve světě?
Dieta pro štíhlejší postavu i lepší náladu
Úžasné potraviny, které ti zrychlí hubnutí

 

3. středně těžké potraviny - obsahují 1,5-3 kcal / g (6,3-12,6 kJ / g) - takovou hustotu má například libové červené maso, chléb či humus (kaše nebo pomazánka z rozmixovaného vařené cizrny). Měly by se jíst jen v určené době, a navíc je třeba pečlivě sledovat velikost porcí.

 

4. těžké potraviny, tzv. hříšné - obsahují 3-9 kcal / g (12,6-37,8 kJ / g) - jednoznačně dezerty a smažená jídla. Jsou dovolena jen velmi zřídka.

 
Nejde jen o omezení počtu přijatých kalorií. Dieta se zaměřuje na pojídání potravin, které sice mají nízkou kalorickou hustotu (denzitu), ale s přidáním těch, které mají i vysokou výživovou hodnotu. Jedná se tedy o nízkokalorickou dietu bohatou na různé živiny. Dieta se zaměřuje na vynechání poslední skupiny potravin a zavedení co nejvíce potravin z první a druhé skupiny do jídelníčku. Doporučuje se také zařadit tradiční japonskou polévku miso a sladké brambory obsahující antioxidanty.

 

 

Dieta na osm týdnů

 

Vyznavači tzv. okinawské diety (více se o ní dozvíš na Okinawa-diet.com) doporučují program trvající dva měsíce. Díky ní prý rychle a efektivně zhubneš. Zároveň se při ní můžeš naučit novým stravovacím návykům. Dieta je nutričně vyvážená, stojí hlavně na zelenině a ovoci, proto je vhodná i pro vegetariány.

 

Co je povoleno: ovoce, zelenina, celozrnné potraviny, olivový olej, avokádo, ořechy, drůbež, ryby, tofu, hnědá rýže, mořské plody, voda, černý, jasmínový a zelený čaj.


Co je zakázáno: sladkosti, bílý chléb, smažené a chemicky či jinak průmyslově upravována jídla, bílé těstoviny, mléčné výrobky.

 

Dietu je vhodné podpořit dostatkem pohybu, Nejlepší je kardio cvičení kombinované s posilováním.



7 hlasů
Vaše hodnocení