Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Většina úžasných diet i zaručených cviků na hubnutí je určena spíše pro dospělé ženy. Pokud teprve dospíváš, tvé tělo funguje a vyvíjí se jinak a potřebuje proto trochu jiné zacházení. Chceš-li ho zformovat, vytrénovat a zhubnout, musíš na to jít ...

TOP pravidla, jak jíst a cvičit v pubertě

aktualizováno 10.02.2012, 00:00 | 10.02.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Většina úžasných diet i zaručených cviků na hubnutí je určena spíše pro dospělé ženy. Pokud teprve dospíváš, tvé tělo funguje a vyvíjí se jinak a potřebuje proto trochu jiné zacházení. Chceš-li ho zformovat, vytrénovat a zhubnout, musíš na to jít jinak.

V pubertě jsi ještě ve vývinu, to je potřeba si uvědomit a respektovat. Proto ti jednostranně zaměřené diety nebo cvičení mohou hodně ublížit.

 

Vzhledem k tomu, že jsi ještě ve vývoji, určitě nedoporučujeme radikálně experimentovat se stravou. Pokud chceš zdravě zhubnout nebo naopak přibrat a získat ženské tvary, potřebuješ zejména kvalitní zdroj bílkovin. Samozřejmě nezapomínej ani na dostatek sacharidů (abys nebyla bez energie), tuků, minerálních látek, vitamínů a stopových prvků.

 

 

Denní jídlo by se mělo skládat z 5 až 6 porcí. Odstup mezi jednotlivými dávkami jídla by neměl být více než 3 hodiny. Jinak hrozí, že se budeš cítit vyhladovělá a unavená, bez energie. Kvalitní a pravidelnou stravou se dá tomuhle jednoduše předejít.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Víme, jak hubnout snadno a bez hladovění
Ideální zimní jídelníček pro tvou štíhlou linii
10 nemocí, které tě nejvíc ohrožují

 

Protože rosteš, je potřeba dodávat zejména živiny tvým kostem, takže se rozhodně nevyhýbej mléčným výrobkům. Bílkoviny a tuky zas prospívají svalům. Kvůli pružnosti a pevnosti pokožky si dopřej esenciální omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, vitamíny A, E a selen. Díky tomu předejdeš vzniku strií, které se objevují právě v pubertě v souvislosti s rychlým růstem a nabíráním hmotnosti.

 

Ve tvém věku je třeba přijímat hodně vápníku, například v mléčných výrobcích (sýry, jogurty, tvaroh, mléko). K snídani si klidně můžeš dopřát smetanový jogurt s cereáliemi. Ve srovnání s dospělými si můžeš dopřát kaloricky bohatší snídani a svačinu, protože máš zatím rychlejší metabolismus a tvé tělo lépe spaluje. Abys vydržela celé dopoledne soustředěná, vsaď na kvalitní müsli, čerstvé ovoce, ořechy. Hodí se i jako rychlá svačinka. Naopak se vyhni jednoduchým cukrům a čokoládě, z toho vzniká jen nezdravý návyk.

 

 

Nezapomínej konzumovat dostatečné množství ryb (losos, tuňák, pstruh a podobně), které ti zabezpečují kvalitní přísun zdraví prospěšných tuků. Vyhýbej se smaženým jídlům, které jsou zbytečně nezdravě kalorické a obsahují škodlivé toxické látky. Těmi si zbytečně zanášíš organismus, což má na svědomí vzrůstající váhu, vznik akné a celulitidy, problémy s vlasy a nehty a únavu.

 

Ke každému jídlu si dopřej čerstvou zeleninu, nauč se třeba nahradit polovinu běžné přílohy zeleninou. Také důležitou roli hrají sacharidy. Správnou volbou jsou i celozrnné výrobky, rýže, těstoviny, brambory, ovoce.


I když v tomto věku ti to dobře spaluje, tvůj metabolismus pracuje na plné obrátky, doporučujeme věnovat se i nějaké sportovní aktivitě. Tělocvik ve škole rozhodně nestačí. Je potřeba posilovat a formovat postavu a udržovat si fyzickou aktivitu. Ideální je najít si pozitivní přístup k pohybu, proto vol takový sport, který tě bude bavit. Tanec, zumba, brusle, aqua aerobic – to vše se počítá. V pubertě možná nemáš ještě takovou potřebu cvičit kvůli problémům postavy, je ale fajn, zařadit pohyb do svého života a nezlenivět. Až se ti pak po dvacítce zpomalí metabolismus a pravidelný pohyb pro tebe bude nevyhnutelný, nebude to pro tebe tak obtížné, jako kdybys s ním začínala úplně odznovu.



6 hlasů
Vaše hodnocení