Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Každá z nás je jiná. Někdo se nerad šidí v jídle a bez sladkosti po obědě se neobejde. Jiní mají naprostý odpor k pohybu a kvůli postavě si radši odepřou sladké. Nemoř se univerzální dietou a řiď se radami a tipy, určenými přesně pro tvou povahu.

Vyber si sport přesně podle své povahy

aktualizováno 15.02.2011, 01:01 | 14.02.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Každá z nás je jiná. Někdo se nerad šidí v jídle a bez sladkosti po obědě se neobejde. Jiní mají naprostý odpor k pohybu a kvůli postavě si radši odepřou sladké. Nemoř se univerzální dietou a řiď se radami a tipy, určenými přesně pro tvou povahu.

Prostě živel

 

Máš ráda společnost a zábavu, nebavilo by tě nic, co bys musela podnikat sama. Když jsi na party, ráda si dopřeješ jídla i koktejlů, co hrdlo ráčí. Přece se nebudeš ztrapňovat nějakou hloupou dietou a kazit tím zábavu.
Buď fit! Jak se nejlépe udržíš ve formě? Bav se naplno. Na party to rozjeď a všechny kalorie, které dostaneš do těla mlsáním a neodříkáním, pěkně vytanči. S kamarádkami se přihlas na kurz salsy, zumby nebo street dance, kde tvoje tělo dostane co proto, ale přitom se budeš skvěle bavit a budeš ve svém živlu. Sednout by ti mohly i kolektivní sporty, třeba volejbal nebo basket. Jsi prostě týmový hráč a navíc jsi soutěživá, takže ti udělá radost, když se budeš moct předvést. Takové sporty jsou navíc plné kluků, takže jestli jsi sólo, bude tě to bavit o to víc.

 

Samotářka


Nevyhledáváš velkou společnost, lépe ti je na procházce v parku, u pěkné knížky nebo u romantického filmu. A nejlépe s pytlíkem brambůrků, že? Proč se necítíš ve větší společnosti dobře? Máš trochu problém se sebevědomím a máš pocit, že na tebe každý kouká a vidí tvoje chyby. Proto se fitku nebo sportům, které se dělají ve skupině, radši vyhýbáš. Jenže určitě nechceš, aby se ti z věčného vysedávání u knížky, počítače nebo telky udělaly špeky na břiše a narostl ti zadek.
Buď fit! Ideální pro tebe bude sport, při kterém nemusíš moc řešit, jak dobře či špatně ti to jde. Jestli jsi sólistka, vyraz na kolo, brusle, zaplavat si nebo začni běhat. Když si troufneš mezi lidi, vyber činnost, která bude zároveň i zábava. A ideálně čistě holčičí sport, aby ses nestyděla před pohledy kluků. Mohly by tě chytit trampolínky, při kterých překonáš svou nesmělost, naučíš se pořádně odrazit a hupsnout do plnohodnotného života. Když to zvládneš v tělocvičně, půjde to brzy i ve tvém životě. Další pohyb, při kterém by ses mohla začít mít ráda, jsou břišní tance nebo bollywooddance.

 


Sporťačka


Tebe pohyb baví a s nadváhou problémy nemáš. Jenže jak jsi dozrála do období dospívání, dostává tvé tělo ženštější tvary a možná narůstá v některých partiích víc, než by sis přála. Potřeboval bys ho tedy hlavně zformovat a zpevnit. Potřebuješ mu dodat pružnost, ne shazovat kila.
Buď fit! Ráda běháš, tančíš, plaveš, baví tě aerobic. Kondici máš dobrou, ale tvému tělu chybí pevnost. Chtělo by to občas vyrazit do posilovny a zaměřit se na problematické partie. Powerjóga nebo pilates ti zas pomohou protáhnout zkrácené svaly.

 

Labužnice


Jídlo doslova zbožňuješ. Když jde o tvé oblíbené pochoutky, neznáš míru a občas se napereš tak, že je ti až špatně. Jestli zároveň nesnášíš pohyb a sport, měla bys tenhle postoj co nejrychleji změnit, ať se brzy neproměníš v kouli.
Buď fit! Nemá cenu odpírat si svoje oblíbené dobroty, jen ale mysli na to, v jakém množství si je dopřáváš. A hlavně si zkus najít nějaký pohyb, který tě bude bavit. Protože nejsi v kondici, začni něčím pomalejším, co tě hned nevystraší. Dynamic jóga nebo cvičení na fitballech, veklých míčích, je to pravé, cvičí se pomalu a nebudeš mít problém, že bys nestíhala tempo cvičitelky. I když se možná necítíš dobře v plavkách, hupsni do bazénu a dopřej si lekci aqua aerobicu. Ve vodě se nezapotíš a ve cvičení tě nebude brzdit tvá váha. A pohyb zapoj do každodenních činností. Ráda vaříš? Pusť si k tomu hudbu a kolem sporáku tanči. Choď co nejvíc pěšky, nevyhýbej se schodům, když venčíš psa, zkus občas zvýšit tempo a bežet, dokud vydržíš. Tvoje kondice bude čím dál tím lepší a časem třeba budeš mít ke sportu vstřícnější postoj.



6 hlasů
Vaše hodnocení