Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nebaví tě posilky? Složité stroje, upocení čumilové a stereotypní cvičení? Zkus se zbavit kil na trampolíně. Tenhle trendy sport je víc než cvičení pořádná zábava.

Vyskákej kila na trampolíně

aktualizováno 01.02.2011, 10:56 | 01.02.2011, 10:56 | Krasna.cz/trm

Nebaví tě posilky? Složité stroje, upocení čumilové a stereotypní cvičení? Zkus se zbavit kil na trampolíně. Tenhle trendy sport je víc než cvičení pořádná zábava.

Možná to vypadá jako jen takové blbnutí, ale tvoje tělo dostane při skákání pořádně zabrat. Za 30 minut spálíš o 100 až 280 kalorií více, než při běžném tréninku. Navíc zaskákat si můžeš zajít do fitness studia, nebo si trampolínku pořiď domů a cvič, když máš čas a chuť.

 

Proč jsou skvělé?

 

I když je cvičení na trampolíně účinné, nezatěžuje tvoje tělo tolik, jako jiné aktivity. Třeba při aerobicu hodně namáháš klouby a záda, na trampolíně je ale šetříš, protože při skocích nedochází k žádným tvrdým nárazům. Trampolínky přispívají k zdokonalování oběhového systému, posilují celkově tvůj organismu, snižují náchylnost k artritidě nebo postižení kloubů, zvyšují odolnost, navíc si na nich zlepšuješ stabilitu a koordinaci.

 

 

Co posiluješ?

 

Je to neuvěřitelné, ale při skákání na trampolíně posiluješ souběžně celé tělo. Pracují všechny skupiny svalů, a to aniž bys cítila nějakou bolest, pnutí nebo námahu. Jasně, že po skončení tréninku cítíš, jak sis dala do těla, zároveň jsi ale díky tomuhle zábavnému cvičení plná pozitivní energie.

 

Jak to probíhá?

 

Doma si skáčeš, jak se ti zachce. Ve studiu to má trošku pevnější řád. Začíná se protahováním a drobnými poskoky, aby ses s trampolínou seznámila a získala na ní jistotu. Když jsi protažená a zahřátá, začne to pravé skákání. Je to taková pestrá směs, trošku z tance, trošku z aerobicu, trochu běhu a cviků na zapojení kolen. Cvičí se za doprovodu svižné hudby, takže se krásně uvolníš a pročistíš si hlavu. Aby ti rychle nedošla energie, některé lektorky zapojují cviky na posilování a protahování. Používá se k tomu klasických činek nebo posilovací gumy, v kombinaci s trampolínou je to ovšem nejen posilovací cvičení, ale i cvičení na koordinaci a stabilitu. Protáhneš u toho skutečně celé tělo. Na konci samozřejmě přichází série cviků na uvolnění a zklidnění rozprouděného organismu.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Jsi bez energie? Dopřej tělu vzpruhu

Protanči se ke štíhlé postavě

Cvičení pro lenochy

 

Rady a tipy
 
• nezapomínej dýchat, správně okysličené svaly druhý den tolik nebolí
• vezmi si s sebou pití, oceníš ho
• hodit se ti bude ručník, při skákání se hodně zapotíš
• jestli nemáš vyloženě klučičí sestřih, chce to vlasy pevně svázat do gumičky. Zapomeň ale na velké kovové nebo plastové spony, ty by ti při pádu mohly způsobit ošklivé zranění.
• Oblečení vol příjemné, ať tě při skocích nic neškrtí. Zapomeň ale na plandavé tričko, které by ti překáželo.
• Cvičit se dá v botách i bez nich. Při výběru bot hlídej, ať nemáš hladkou podrážku, u ponožek to platí dvojnásob. Na trampolínce bys mohla v nesprávném obutí snadno uklouznout.


Je to nebezpečné?

 

Možná máš strach, že při skákání ztratíš stabilitu a dopadneš mimo trampolínu. Trenérka ti na začátku vysvětlí, jakou techniku zvolit, abys minimalizovala riziko. Pokud máš i tak strach, je lepší chodit na malé trampolínky, které jsou velmi stabilní. Existují i trampolínky s řidítky, takové cvičení najdeš ve fitness studiích pod označením Jumping. Na nich se nevyblbneš tolik, ale jestli se chceš cítit jistější, budou pro tebe správnou volbou.

 

Kde a za kolik?


Trampolínky začínají být celkem populární, ve větších městech určitě najdeš nějaký kurz. Příjemné je, že se cvičí spíše v menších místnostech a v malých skupinkách pod dozorem lektorky. Cena za hodinový kurz je obvykle do 100 Kč.

 

Na lekci trapolínek můžeš vyrazit třeba sem:
• Praha 9 - Fittime, http://www.fittime.cz, 95 Kč/55 minut (pro studenty)
• Praha 5 – Euforie, www.euforie.cz, 90 Kč/1 vstup (pro studenty)
• Praha 8 - Sport Centrum Palmovka, http://scpalmovka.cz, 95 Kč/lekci
• Pelhřimov – Euforie, www.euforie.cz, 70 Kč/1 vstup (pro studenty)
• Brno - Weisser sport centrum, www.weissersportcentrum.cz, 130 Kč/55 minut

 



4 hlasů
Vaše hodnocení