Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Plesová sezóna je v plném proudu a k upnutým šatům potřebuješ ploché bříško? Poradíme ti, jak se ho rychle zbavit.

Zpevni břicho během měsíce

aktualizováno 26.01.2012, 13:41 | 26.01.2012, 00:00 | tej

Plesová sezóna je v plném proudu a k upnutým šatům potřebuješ ploché bříško? Poradíme ti, jak se ho rychle zbavit.

 Bříško patří mezi jednu z nejproblematičtějších partií na ženském těle a většina dívek s ním má problém. Jsou na něm totiž vidět přebytečné kilogramy jako první. Základem rozhodně není jen dieta a posilování, ale především zdravý pohyb. Jak na to?

 

Jak efektivně shodit bříško?

 

Důležité je zkombinovat dietu, posilování a aerobní cvičení dohromady. Pouhým posilováním břišních svalů tuk neodbouráš, a proto je důležité se věnovat i jiné aktivitě. Skvělý je třeba aerobik, jízda na kole a podobné činnosti. Nezapomeň také na to, že je břicho složené z různého svalstva a je potřebné procvičit všechny směry. Jako první se rozhodně zaměř na spodní část bříška, která bývá nejproblémovější. Dalším nezbytným krokem je pravidelné dýchání během břišních cviků, protože i to velmi pomáhá při cvičení. Všechny cviky prováděj dohromady třicetkrát ve třech sériích po deseti s krátkými pauzami. Zpočátku je to akorát a toto tempo později navyšuj. Každý cvik prováděj důkladně a nehýbej tělem ani příliš pomalu, ani rychle. Jedině tak dosáhneš vysněného výsledku.

 

 

Sedy-lehy

 

Základní cvik, který zná snad každá dívka a je také jeden z nejúčinnějších. Lehni si na podložku, nohy pokrč a ruce polož za hlavu. Dbej na to, abys tlačila bradu na hrudník (nemusíš se ho rozhodně dotýkat, ale jen směrovat) a ramena měla do strany, nikoliv je tlačila nahoru či dolů. S výdechem přitáhni hlavu ke kolenům, ale mysli na to, že se musíš zvedat pomocí břišních svalů, a nikoliv zády. S nádechem se polož do výchozí pozice. Během cvičení měj chodidla neustále na zemi a při cviku je nezvedej. Pokud ti to dělá problém, tak je za něco zapři (třeba pod skřínkou).

 

Sedy-lehy na šikmý sval

 

Na šikmý břišní sval se často zapomíná, což je obrovský problém, zejména pokud chceš shodit nějaký ten faldík. Většina dívek ho má proto nadměrně zkrácený, což při cvičení způsobuje větší bolest, než klasické sedy-lehy. Výchozí pozice je tedy stejná, rozdíl je pouze ve zvedání. S výdechem přitáhni levý loket k pravému kolenu, s nádechem uvolni a to stejné opakuj na druhou stranu, tedy s pravým loktem k levému kolenu.

 

 

Zkracovačky

 

Zkracovačky jsou dalším dobrým cvikem, zejména na šikmé břišní svalstvo. Lehni si na podložku, nohy skrč a dej do vzduchu, kde vytvoříš pravý úhel. Ruce si dej opět za hlavu a bradu miř na hrudník. S výdechem se přitáhni ke kolenům a zároveň se dotkni levým loktem pravého kolene, přičemž levou nohu současně napneš v koleni. S nádechem se vrať do výchozí pozice.

 

Poloviční sedy-lehy

 

Tento cvik bývá ve skutečnosti daleko náročnější, než klasické sedy-lehy. Princip je v podstatě stejný, ležíš, máš pokrčené nohy a ruce za hlavou, ale rozdíl je především v přitahování. Hlavu a hrudník mírně nadzvedni tak, abys cítila tíhu na bříšku a mírně kmitej tělem nahoru a dolů. Kmity udělej pětkrát za sebou v obou směrech a povol. Toto celé zpočátku zopakuj aspoň desetkrát.



8 hlasů
Vaše hodnocení