Když jsem poprvé uviděla tuto knihu, nejvíce mě zaujal název. Nevěděla jsem, co si pod tím mám představit.

Recenze: Pod vejcem

recenze: Pod vejcem
zdroj: Archiv blogerky recenze: Pod vejcem
aktualizováno 17.07.2014, 12:09 | 17.07.2014, 00:00 | Hančí/Krasna.cz

Knihu napsala Laura Marx Fitzgeraldová a je to její první román. Kniha se krásně čte, je vhodná kamkoliv, jak do vlaku tak na noční čtení. Jsou v ní velice zajímavé pasáže, ale i na opak velice uvolňující a klidné. Kniha je plná překvapení a přátelství, snažení se o pomoc a bezmocnosti. V knize není „zmatek“ a postavy mají stále stejné vlastnosti – je dobře pochopitelná. Ke konci je kniha velice zajímavá a napínavá. Velice mě překvapil konec, kde nastane veliký obrat. Kniha poukáže na světové malíře, také do historie a druhé světové války.

Na začátku knihy se třináctiletá Theodora setká se smrtí svého dědy Jacka. Když se mu snaží pomoci, Jack jí řekne: „ Je to pod vejcem. Podívej se pod vejce.“ Poté se jeho oči zaklapnou a již se neotevřou. Theodora také šifře nerozumí, je si ovšem jistá, že ta věc by změnila vše. Theodora žije jen se svou matkou, která se stále zajímá o čísla a celý polorozpadající dům zůstal na této třináctileté slečně. Peníze ubývají a rodina je na tom čím dál tím hůře.

RECENZE: Z donucení
Detektivka nebo romantika?

Po chvíli přijde na to, že to bude mít něco společného s obrazem vejce, který se liší od ostatních. Při nehodě na něj vylije líh a na obrazu se objeví letící pták. Neví, zda je tento obraz praví, ukradený a proč byl vůbec zamaskován vejcem? Dostane za obraz nějaké peníze aby udržela rodinu? Seznámí se se svou první kamarádkou, která ji pomůže. Největší oříšek však je, zda obraz není kradený a ona ho může ukázat a prodat. Její kamarádka ji v tomto pátrání pomůže a objasní spolu jednu velkou záhadu. Jejich pátrání se dostane až do 2. SV. Tato kniha dopadne velice zajímavě a stojí za to si ji přečíst.

Pod vejcem

ÚRYVEK: Jakmile se za zřízencem zavřely dveře, vyskočila Bodhi z vozíku. K překvapení technika Larryho si nahodila ruku zpět a lehce zaskučela. „Fajn, Larry, jde o tohle. Moje ruka je v pořádku. Tvůj rentgen potřebujeme na něco jiného.“ Larry, bledý muž, který nejspíše trávil většinu času v temných místnostech, se zarazil uprostřed kousnutí do koblihy. Bodhi mě kopla do nohy a ukázala, abych otevřela kufr. „Potřebujeme zrentgenovat tenhle obraz….

•