Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Začátkem dubna se v Hauch Gallery konala akce zaměřená na udržitelnou módu – Slou Days. Nabídla (jako vždy) velmi zajímavý program přednášek a shopping zónu zaměřenou na udržitelné prodejce.

Jaké byly dubnové Slou Days?

slou days - 9
zdroj: Archiv blogerky slou days - 9
aktualizováno 27.04.2019, 00:00 | 27.04.2019, 00:00 | Karolína Rejmontová/Krasna.cz

Začátkem dubna se v Hauch Gallery konala akce zaměřená na udržitelnou módu – Slou Days. Nabídla (jako vždy) velmi zajímavý program přednášek a shopping zónu zaměřenou na udržitelné prodejce.

Přednášky


Přednášky jsou podle mě na Slou Days to úplně nejlepší, protože se tam vždycky dozvím spoustu zajímavých a „eye opening“ informací.
Celkem jsem navštívila 3 přednášky a jako první byla Slou Class – co je to udržitelná móda. Přednášku vedla odbornice na udržitelnou módu Kamila Boudová, která je také zakladatelkou Slou Days. Kamila nám celkově shrnula, co je udržitelná móda, její principy, filozofii a co můžeme dělat pro to, abychom se oblékali víc udržitelně. Mně se třeba hrozně líbilo, že (a to platí pro celou akci obecně) nikomu nevnucovala, že nakupování v řetězcích je špatné a měli bychom se stydět. Naopak Slou Days spolupracuje s H&M, protože tahle značka se snaží pro udržitelnost aspoň něco dělat, vede dialog, investuje do inovací a technologií atd. A navíc, jak Kamila říká, je lepší mít milion lidí, kteří se budou chovat aspoň z části udržitelně, než tisíc lidí, kteří budou naprosto perfektní. Hlavní na udržitelné módě je to, o nakupování přemýšlet.

 

Druhý den Slou Days jsem začala přednáškou návrhářky a stylistky Kamily Vodochodské na téma 10 mýtů a návyků ze šatníků klientek. U Kamily jsem byla už na workshopu Malý efektivní šatník, ze kterého jsem si toho odnesla hrozně moc, takže jsem se na její rady a tipy moc těšila. A jaké jsou ty největší omyly? Máme zbytečně moc basic triček místo dvou pořádných z dobrého materiálu. Nemáme správné malé černé, ale zaměňujeme je s letními šaty. Neznáme svou správnou velikost, a tak nám často oblečení nesedí. Nechceme riskovat a zkoušet střihy a kvalitu (bojíme se špatné investice). Nerozumíme materiálům – to, že je svetr huňatý a měkoučký neznamená, že tě bude hřát. Záleží na tom, z čeho je. Nečteme cedulky a pečujeme o oblečení špatně. Při nakupování se necháme vést emocemi. Nemáme šatník přizpůsobený našemu životu (co nosíš do práce, do školy, na sport, ve volném čase). Šatník by měl odrážet, jaká jsi a jak chceš, aby tě vnímalo okolí.

 

Poslední přednáška, kterou jsem navštívila, byla na téma Vše, co potřebujeme vědět o svých džínách a vedla ji Eva Urbanová, zakladatelka Nila store. O džínách nám třeba řekla, že jejich výroba je extrémně náročná na životní prostředí (využití vody, energie atd.), protože při procesu výroby procestují půlku světa. Oprání džín se zase dělá nejčastěji technikou pískování, která je toxická pro dělníky. Navíc jen sklízení bavlny na ty džíny není úplně růžové, protože často tuto práci dělají děti a mají špatné podmínky. Ale všechno není ztraceno. Kupuj džíny jen pokud je potřebuješ, kupuj ideálně biobavlnu, per je minimálně a nos do roztrhání.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Udržitelná móda v hlavní roli na Slou Fashion Days
Zažijte neobyčejné nákupy, nákupní horečka se blíží!
Nebuď shopaholička, místo toho objev kouzlo udržitelné módy

 

Prodejci

 

Samozřejmě jsem musela pokoukat i po krásných stáncích prodejců. Musím říct, že bych si nejradši koupila všechno, ale naštěstí mi to peněženka a udržitelné svědomí nedovolili. Zaujala mě značka Haaro Naturo, což jsou tuhé šampóny, které se vyrábí ve stejnojmenném salonu. Mají i další produkty a všechny jsou ozkoušené na zákaznicích. Sama jsem mohla vyzkoušet šampon na objem a asi už nechci používat nic jiného.

 

Papidu jsou naprosto úžasné sešity a další papírenské zboží, které je ze zpracovaného odřezového a zbytkového materiálu. Papidu kousky mají duši a opravdu krásnou myšlenku.

 

Značka s přírodní kosmetikou S láskou Emily si mě naprosto získala. Paní, která kosmetiku vyrábí, byla hrozně milá a bylo vidět, že její produkty mají příběh. Neodolala jsem a koupila jsem si od ní naprosto úžasný scrub na rty a Svatojánský krém, který má mít i léčivé účinky a jsem hrozně zvědavá, jak si s mojí pletí budou rozumět.

 

Dále mě zaujali prodejci Moroccan Sense, JaGaia, Absolution cosmetics, Minimalista a samozřejmě tam značek bylo daleko víc.

 

Tahle akce mě hrozně baví a jen co skončila, už se těším na další. Takže sleduj sociální sítě Slou.cz a uvidíme se na příštích Slou Days.



0 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •