Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Vánoce, Vánoce, Vánoce - čas plný radosti, štědrosti, zábavy a hlavně... jídla!

Všechno, co bys měla vědět o jídle na Vánoce

Cukroví
zdroj: Thinkstockphotos Cukroví
aktualizováno 17.12.2012, 02:28 | 17.12.2012, 02:14 | Lola-J/Krasna.cz

Vánoce, Vánoce, Vánoce - čas plný radosti, štědrosti, zábavy a hlavně... jídla!

Myslím, že toto téma je hodně aktuální, tak se podíváme na to, jak můžeme všechny otázky týkající se tohoto problému vyřešit a nestresovat se jimi.

Co pro tebe vlastně představuje onu "hrozbu"? Je to strach z toho, že sníš víc, než je zdrávo? Nebo že za Vánoce nabereš tolik, že se ani nepřevalíš na posteli? Že už ta kila jen horko těžko shodíš?

Co zabít všechny mouchy jednou ranou?

Je tedy nejjednodušší začít hned od začátku. Uvědomit si své chyby, kvůli kterým jíš víc... Možná by to tak ani být nemuselo.

Cukroví

Ráj pro mlsné jazýčky, viď? Vždyť to jistě znáš :-) Čím víc se blížily Vánoce, tím častěji jsi náhodou přistihla svou ruku v míse s cukrovím, slintala nad vůní čokolády a perníků... A pak už jen odpočítávala hodiny do dne, kdy se na tebe nikdo nebude dívat divně, když si vezmeš k filmu celý podnos se sladkým.


A teď si představ, kolik cukru tohle všechno obsahuje. Tolik nepotřebného, naprosto zbytečného cukru, tuku, který v tobě bude plavat a hledat cestu, kde všude by se ještě usadil.

Vždy nad tím dobře popřemýšlej, než uvidíš, že je další mísa prázdná.

Jak často jíš?
No, jak by? Ráno snídaně, pak oběd a večeře... Ach, no ovšem.

Myslím, že nemá cenu tu někomu určovat maximální množství jídla a denní dobu, kdy jej má konzumovat. Přiznejme si, že večer si prostě do něčeho kousnout musíme a dobrovolně se té parády stejně nevzdáme.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Konečně! Skutečně fungující dietní jídelníček
Vánoce ve znamení lásky, ne dárků

Možná patříš k těm, co v průběhu těchto dní sáhnou po jídle malinko častěji. Po těch "doprovodných svačinkách". Ale proč? Od malička tě učili, že jídla musí být na Vánoce víc, aby se všichni dosyta najedli? On je to pěkný pocit říct si jednou za rok, že před sebou máme aspoň týden radosti, kdy je normální do sebe házet jeden druh jídla za druhým snad bez přestávky. Ale k čemu ti to je?

Máš snad strach, že toho hodně zbude? Že tolik dobrot bude k ničemu? Hloupost! Jídlo se vždycky sní. A nemělo by se jíst přesně tím způsobem, kvůli kterému si pak akorát stěžujeme na nafouklé břicho.


Zamysli se nad tím, jestli opravdu potřebuješ každou chvíli něco jíst. Rozvrhni si čas na jídlo tak, aby jsi večer nepobíhala po domě s pocitem hladu.

Na závěr bych ti chtěla dát pár tipů, jak jíst přes Vánoce zdravěji a zároveň se cítit sytěji:

- Žvýkej pořádně! Jak je dlouho známo, vše se musí rozžvýkat. Za prvé - víc si vychutnáš to, co máš na talíři, a nebudeš za chvíli hledat něco jiného. Za druhé - čím více žvýkáš, tím rychleji budeš mít v podvědomí, že se blížíš k sytosti.

- "Mňam! Dám si ještě jednu porci!" Ale no tak, obvykle ti přece jedna taková porce v průběhu běžného dne stačí. Neupírej si to, na co máš chuť, ale snaž se kontrolovat množství!
- Jez i celozrnné pečivo, oříšky, mandle, okurky, skořici, ale i chilli papričky... Dostaň do sebe i to, co pomáhá v boji proti kaloriím a urychluje metabolismus. Navíc tak určitě bude všechna ta vánoční rutina hned pestřejší, no ne?

- Olivový olej - chutně a účinně! Olivový je nejen zdravý, ale i velmi oblíbený pro svou chuť. Obohatit tak můžeš salát, zkrátka všechna jídla. Olej zdrží pocit hladu a pomáhá odbourávat tuky a udržovat hladinu cholesterolu.


Doufám, že letos otázku jídla o Vánocích zvládneš s přehledem a nebudeš se pak při vážení tolik rozčilovat.

Hlavně všeho s mírou! :-)



5 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •