Jsou chvíle, kdy se nevyhneme vlastní minulosti, která nás časem doběhne. I Gabriel Crowther se ocitá pod tíhou historie své rodiny, když přijíždí své sestře na pomoc, aby vyřešil příběh kostry, která je náhodou objevena.

RECENZE: Po stopách vraha v historické Anglii

Čtení
zdroj: Thinkstockphotos Čtení
aktualizováno 04.11.2014, 00:00 | 04.11.2014, 00:00 | Lucie Tomanová/Krasna.cz

Příběh

Ocitáme se v Anglii v 18. století, kdy se Gabriel Crowther se svojí společnicí-vědátorkou Harriet Westermanovou vydává na cestu na pozemky rodu Gretů, které před lety zakoupila jeho rodina. V hrobce na zdejším ostrově je totiž kromě ostatků lorda Grety a jeho choti nalezena kostra, která leží nepřirozeně na rakvích. Jak se sem dostala a kým vlastně byla? Crowther se společně s Westermanovou snaží rozluštit děsivou historii tohoto místa, která se jej dotýká více, než je zdrávo. Po popravě jeho bratra za vraždu otce se od rodiny odříznul a snažil se věnovat tomu, co uměl nejlépe – studii mrtvých a pátrání po vrazích. Nyní ho ovšem minulost rodiny dostihla a on se musí postavit čelem děsivé pravdě, která začíná vraždit další zdejší obyvatele.

Styl psaní

Kniha je spíše určena pro zkušenější, zběhlé čtenáře, jelikož je dost rozepisována, některé pasáže jsou rozvedeny dopodrobna. Kniha tedy rozhodně není nic oddechového na jeden podzimní večer u čaje.
Ale rozhodně se její rozsáhlosti neděste, neboť ukrývá hodnotný příběh. Postavy jsou opravdu promyšlené, propracované. Velmi výborně se pracuje s charaktery postav, vznikají roztržky a nedorozumění, až má člověk pocit, že se ocitá v reálném příběhu. Mnohé mají i propracovanější minulost, která právě hýbe celým dějem – kdo by řekl, že stará mrtvola vlastně zasáhne všem opět do životů, neboť její tajemství může být nakonec i řešením k dalším vraždám?

kniha

Obálka

Dominantou obálky je krásná velká kavka Joe, která lehce oživuje svojí přítomností příběh. V modravém pozadí pak můžeme zahlédnout mohutné sídlo, kolem jehož historie se točí otázka vyřešení záhadných vražd minulosti i přítomnosti.

Úryvek

„Dobrý den, malá vráno,“ řekl Stephen, aby všechno zvířectvo v okolí vědělo, jak skvělou náladu má. Kavka hopsala sem a tam a pak se na chlapce přes rameno podívala. „Brý den,“ řekla stejným tónem, jakým Stephen slyšel mluvit služebnictvo v tom zámku, kam s maminkou přijeli. Překvapením ucouvl, zakopl o větev a s otevřenou pusou spadl na zem. Černý opeřenec zatřepal křídly, jako by se ho to dotklo. Do Stephenova zorného pole v té chvíli vstoupily nohy v hnědých vlněných nohavicích. Zamířila k němu ruka a pomohla mu vstát. Ten pán měl na sobě hnědý pracovní oděv, měl kulatý, ale mužný obličej, husté kudrnaté vlasy a vousy na bradě tu a tam už bělavé. A usmíval se.
„Seš celej, mladej?“ zeptal se. Stephen přikývl a po očku se rozhlížel, kam zmizela ta kavka. „Tě ta potvora vylekala, co?“
- strana 58, kapitola 1.5

Zoufalá Vignerová: Umím vařit, ale nemám pro koho! ROZHOVOR
Nejčastější módní omyly českých žen

Hodnocení knihy

Kniha se mi četla opravdu pomalu, žádná oddechovka, ovšem na druhou stranu pro mne měla nachystán netradiční zážitek. Každou větu jsem si užívala, pomalu jsem se knihou prokousávala a snažila jsem se s vyšetřovateli přijít na to, kdo je vlastně ten vrah. Postavy mi přímo učarovaly, i ten uzavřený podivín, který zanevřel na vlastní rodinu - Gabriel Crowther.
Výborný zážitek, překvapující a tempo nabírající závěr. Doporučuji!
Moje hodnocení: 9/10

Závěrečné shrnutí