Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Připravila jsem si pro tebe pár tipů, jak se konečně přestat přejídat a mlsat! Také tak nesnášíš, když se přejíš, cítíš se těžká a tlačí tě žaludek? Proč to lidé dělají a jak se tomu vyvarovat? Tohle jsou mé tipy, které na mě zaručeně fungují. Ins...

Jak se přestat přejídat nezdravým jídlem?

Mlsání
zdroj: Thinkstockphotos Mlsání
aktualizováno 15.02.2019, 00:00 | 15.02.2019, 00:00 | Michaela Vančurová/Krasna.cz

Připravila jsem si pro tebe pár tipů, jak se konečně přestat přejídat a mlsat! Také tak nesnášíš, když se přejíš, cítíš se těžká a tlačí tě žaludek? Proč to lidé dělají a jak se tomu vyvarovat? Tohle jsou mé tipy, které na mě zaručeně fungují. Inspiruj se!

Přejídáš se z nudy!


Jeden z nejčastějších důvodů, proč jíš a jíš a jíš – je nuda. Nemáš co na práci, a tak prostě jíš. Co jiného také dělat při chvilku relaxu u filmu, že ano? Na to platí jednoduchá rada – zabav se. Pokud budeš mít co dělat, nebudeš vyhledávat, co bys dobrého smlsnula. A navíc budeš produktivní!


Vidíš to a tak to sníš!


Co oči nevidí… Je běžné, že například okolo Vánoc nám straší na stole tác s cukrovím. Celý den se na něj díváme a honí nás mlsná. Postupně uzobáváme, až jsme z toho celý přejedení a vlastně ani nevíme, jak se to stalo. Pokud sladkosti neuvidíš, nebudou tě tolik lákat. Ani si na ně nevzpomeneš!


Pokud je nebudeš mít doma, nesníš je!


Máte doma tajné zásoby nezdravého jídla, které tě lákají? Pak není takový problém jít do skříně a sníst je. Nejlépe uděláš, pokud si tyto neřesti ani nekoupíš. Je totiž dost možné, že večer se ti už pro chipsy do obchodu nebude chtít jít. A pozor! Nikdy nechoď nakupovat s prázdným žaludkem, budeš mít na vše chuť a nakoupíš nesmysly, které sis na nákupní seznam nenapsala.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Víš, co znamená záchvatové přejídání a další poruchy příjmu potravy?
7 nejčastějších chyb při stravování se! Děláš je taky?
Trpěla jsem záchvatovitým přejídáním


Máš prostě hlad!


Co takhle místo uzobávání si dát něco pořádného, co tě skutečně nasytí? Nahraď to nezdravé něčím zdravým. Například si dej místo gumových bonbonů zdravější ovoce. Dostaneš do těla potřebné vitaminy a ukojíš chuť na sladké. Místo slaných brambůrků si dej sýr a místo párků vysokoprocentní šunku.


Máš prostě žízeň!


Říká se, že hlad je převlečená žízeň – to sice neplatí vždy, ale v některých případech to může být pravdou. Zkus vypít sklenici vody před tím, než si půjdeš pro něco na zub… ještě pořád máš pocit prázdného žaludku?


Jak se tedy nepřejídat? Dej si na talíř menší porci. Určitě si často říkáš, že při nejhorším prostě necháš něco na talíři, jenže pak ti to nedá, láká to a ty to sníš celé na posezení. Výsledkem je pocit přežrání. Prokládej jídlo pitím (nejlépe čistou vodou s citronem). Jez častěji, ale menší porce. Pečlivě jídlo kousej a vychutnávej si každé sousto, dej si na jídlo čas, jelikož tělo zaregistruje až po nějaké chvíli, že jí. Pozoruj své tělo, nauč se mu naslouchat a ono ti samo řekne, kdy má dost.



4 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •