Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Krása a zdraví vlasů nezáleží pouze na výběru kvalitního šamponu. Společně s pletí a nehty odrážejí celkový zdravotní stav a nemilosrdně odhalují náš životní styl. Nezačínejte proto s péčí o vlasy až v koupelně na poličce s kosmetikou, ale myslete...

Jídelníček pro zářivé a zdravé vlasy. Co v něm nesmí chybět?

_Dívka
zdroj: Thinkstockphotos _Dívka
aktualizováno 28.01.2019, 00:27 | 28.01.2019, 00:27 | Krásná.cz

Krása a zdraví vlasů nezáleží pouze na výběru kvalitního šamponu. Společně s pletí a nehty odrážejí celkový zdravotní stav a nemilosrdně odhalují náš životní styl. Nezačínejte proto s péčí o vlasy až v koupelně na poličce s kosmetikou, ale myslete na ni už v kuchyni.

Řídké a zplihlé „licousy“, roztřepené konečky, mastící se nebo naopak velmi suché vlasy s tendencí ke krepatění… Problémy s vlasy trápí v současné době většinu populace. Pokud se vaše hříva nachází v žalostném stavu, je na čase zamyslet se nad tímto zdánlivě kosmetickým problémem komplexněji a zaměřit se více na výživu zevnitř.

 

Aby byla kštice zdravá, silná a lesklá, musíme začít dbát na pestré a vyvážené stravování. S dostatečným přísunem vitaminů a minerálních látek můžeme být našemu snu o pevných a hustých pramenech zase o něco blíže. Dejte si pozor na často předražené doplňky stravy z lékáren nabízející zázraky na počkání. Nefungují stoprocentně, a navíc lidský organismus dokáže spíše těžit z živin přijímaných přirozeně ve formě stravy než z prefabrikovaných tobolek.

 

„Kvalitní kosmetické produkty mají samozřejmě pro zdraví, krásu a lesk vlasů nezastupitelný význam, zvláště v případě, kdy je naše hříva nadměrně zatěžována zevnitř i zvenčí řadou negativních faktorů,“ říká Monika Plachá z vlasové kosmetiky Nouvelle. „K tomu připočtěme hektický životní styl, stres a jiné vlivy životního prostředí. Pestrý jídelníček by měl jít ruku v ruce s vhodně vybranou kosmetikou pro daný typ vlasů. Zvláště je to důležité v případě narušených, suchých a pórézních vlasů, které potřebují naši starost nejakutněji,“ doplňuje Plachá. V takovém případě je nutné zvolit přípravky, jež naši už tak těžce zkoušenou hřívu nezatíží, zároveň o ni ale jemně pečují, regenerují a vyživují do hloubky.

 

Dlouhovláska
(Foto: Oficiální zdroj)

 

Jaký jídelníček našim kadeřím prospívá nejvíce?

 

Blahodárný olivový olej

 

Tato přírodní ingredience patří k tajným trikům modelek a celebrit. Nejvíce kadeřím prospěje panenský olivový olej. Můžete ho používat hned dvojím způsobem. Výborně funguje jako výživná kúra na poškozené konečky. Stačí si připravit domácí lázeň z vysoce kvalitního olivového oleje. Konečky do ní naložte, nechte působit klidně dvě hodiny a následně důkladně opláchněte. Druhou možností je přímá konzumace – můžete jím nahradit olej slunečnicový, jiné rostlinné tuky a margaríny. Jen pamatujte, že nejlepší službu vám prokáže za studena, není tudíž vhodný ke smažení a fritování.

 

Zelená pro vaše vlasy


Až budete příště na nákupu, zaměřte se na zeleninu tmavě zelené barvy, jako jsou papriky, brokolice, fazolky a listový špenát. Jsou skvělým zdrojem železa, kalcia a vitaminů z rodiny A a C. Tyto vitaminy napomáhají přirozené mazové produkci, jež chrání vlas před poškozením. Nedostatek vitaminu A a hořčíku ve stravě může způsobovat zvýšenou lámavost a padání. Hořčík najdete v luštěninách, ořechách, šípku, máku či pšeničných klíčkách.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Oživ vlasy po zimě pomocí OLEJŮ! OTESTOVALI JSME, na které je spoleh
Pětiminutové triky pro vlasy jako z reklamy
Rychle se ti mastí vlasy? Odhalujeme nejčastější příčiny

 

Luštěniny podporují růst

 

Hrách, fazole, čočka a sója jsou bohaté na proteiny, železo, zinek a biotin. Právě nedostatek těchto prvků a látek má často na svědomí křehké, lámavé vlasy bez života. V průměru lidský vlas za měsíc poporoste až o 1 cm. Právě se zvýšeným příjmem železa a bílkovin, jež stimulují růst, můžete zaznamenat citelný rozdíl oproti tomuto průměru.

 

Na pružnost pudink

 

Pro zvýšení elasticity odborníci doporučují pravidelnou konzumaci rosolovitých pokrmů, jako je pudink, želatina, žužu cukrovinky. Samozřejmě se to nesmí přehánět, ale želatina, ať už umělá, nebo živočišná, je vždy prospěšná. Vlasy se méně lámou, jsou poddajnější, lépe se upravují a zároveň je to prevence proti třepení.



0 hlasů
Vaše hodnocení