Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Hořčík je stopový prvek, který musíš do těla dodávat v potravě. Když ho budeš mít nedostatek, budeš mít různé zdravotní potíže.

Pozor na hořčík! Jeho nedostatek z tebe udělá trosku

Nevolnost
zdroj: Thinkstockphotos Nevolnost
aktualizováno 16.11.2012, 01:31 | 16.11.2012, 00:00 | Krasna.cz/lk

Hořčík je stopový prvek, který musíš do těla dodávat v potravě. Když ho budeš mít nedostatek, budeš mít různé zdravotní potíže.

Únava, deprese, úzkostlivost – to vše jsou psychické stavy, které jsou obvykle připisovány podzimu. Jenomže jejich příčina může být úplně jiná, a dokonce ani nemusí souviset s psychikou. Za tyto potíže může být odpovědný nedostatek hořčíku.

Hořčík je prvek, který lidské tělo potřebuje ke správnému fungování, protože se podílí na řadě metabolických procesů, které v lidské těle probíhají. Když ti bude v těle chybět, můžeš být podrážděná, hádává, úzkostlivá. Při větším nedostatku ale mohou být potíže ještě větší. Mohou se dostavit záškuby, chvění, nepravidelný tep, nespavost, tělesná slabost, křeče v lýtkách nebo se ti mohou tak moc třást ruce, že po tobě nikdo nic nepřečte. Ale tím jsme ještě ve výčtu neskončili. Mohou se ti lámat nehty a padat vlasy, můžeš trpět sníženou touhou po sexu...

 

 

Vlivem hořčíku na lidské tělo se zabývaly stovky vědeckých studií. Vědci zjistili, že jeho nedostatek v lidském těle je v moderním světě velmi rozšířený. Jednou z příčin jsou umělá hnojiva, protože rostliny pak nemohou hořčík z půdy vstřebávat. Dalším a naprosto obyčejným důvodem může být naše špatná strava. V bílém pečivu, jídlech z fast foodu, sladkostech či alkoholu příliš hořčíku rozhodně nenajdeš.

Pravděpodobně navíc patříš do skupiny, která může mít zvýšenou potřebu hořčíku. To v případě, že bereš hormonální antikoncepcí nebo si ráda dopřeješ skleničku alkoholu. Vypití čtyř polévkových lžic silného alkoholu zvýší spotřebu hořčíku pětkrát. Více hořčíku potřebují i lidé, kteří jsou často nemocní.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Ideální snídaně: Chutné, zdravé, fit
Špatná nálada? Zajez ji!
Které vitamíny pomáhají vaší kráse?

Velkým nepřítelem hořčíku je také stres, který velmi intenzivně zvyšuje jeho potřebu. Některé statistiky uvádějí až 20 násobnou okamžitou potřebu hořčíku. Když se stres objeví,  vyloučí organismus do krve mimo jiné stresové hormony, dále vápník a hořčík. Tehdy se tělo dostane z rovnováhy, vápník proniká ve velkém množství do buněk a hořčík se naopak při intenzivně spotřebovává, což způsobuje řadu problémů od vysokého krevního tlaku počínaje, onemocněními srdce konče.

 

 

Tento stopový prvek najdeš v listové zelenině, banánech, kakau, sóje, fazolích, hrachu, ořechách, ale třeba i v braborech. Do svého jídelníčku zkus zařadit i fíky, citron, grapefruit, kukuřici, tmavou zeleninu a jablka. Jenomže aby to nebylo příliš jednoduché, tvé tělo ho bude dobře vstřebávat pouze s vápníkem.

MOHLO BY TĚ ZAJÍMAT:
Na Doma.cz řeší:
DIETNÍ hit podzimu: nízkokalorické jedlé kaštany
Návod na maximální imunitu: tak vás chřipka neskolí

Pozoruješ-li na sobě výše zmíněné příznaky, měla bys hořčík vyzkoušet. Ale nestačí jen zajít do lékárny, začít uzobávat tablety a myslet si, že vše bude v pořádku. Nebude, pokud se nezačneš stravovat zdravě.

 



7 hlasů
Vaše hodnocení