Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Jak si soutěžící poradí s těmi nejprofláklejšími songy těch nejslavnějších interpretů? Povede se jim to, nebo to řádně zprzní?

Co zazní v SuperStar za legendy? Abba, Queen, Floydi i Goťák!

Adam Kukačka, 4. finále
zdroj: Nova.cz Adam Kukačka, 4. finále
aktualizováno 19.04.2013, 12:43 | 19.04.2013, 12:42 | krasna.cz/Scalex

Jak si soutěžící poradí s těmi nejprofláklejšími songy těch nejslavnějších interpretů? Povede se jim to, nebo to řádně zprzní?

Minulé – filmové – kolo mě hodně překvapilo. Ne že by bylo všechno stoprocentní, ale celkově jsem měl z celého večera dobrý pocit. Takže s velkým napětím očekávám nedělní přenos, ve kterém se budou soutěžící muset poprat s legendárními songy. A to taky není jednoduché. Na jednu stranu je tu výhoda. Písně každý zná. Nikdo se nemůže vymlouvat na to, že dostal neznámý song neznámého interpreta. Diváci mají tyto písně dobře naposlouchané. Vědí, kdy má co přijít.

 

Ale to je zároveň i kámen úrazu. Jak k písni přistoupit? Oprásknout originál a vystavit se tím srovnávání? Nebo přijít s inovativním pojetím a riskovat to, že to posluchači nepřijmou? Soutěžícím v tomto smyslu moc nezávidím. Ale na druhou stranu – s tou kapelou, co mají za zády, budou mít dobrou podporu a v této osmičce zpěváků už se velkých průšvihů moc nebojím.

 

V pořadu se dočkáme hned dvou společných písní. Pánové nám zazpívají She Loves You od Beatles, dámy si zase vystřihnou Mamma Mia od Abby. Ale to je vlastně trochu mimo soutěž, protože to hlavní jsou sólové výkony.

 

Adam Kukačka: Lady Karneval (Karel Gott)

 

 

Jednou to přijít muselo. Goťák! Vyfasoval ho Adam, který tíhne k rock’n’rollu a dalším svižným žánrům a roztancovaný rytmus této skladby by mu mohl vyhovovat. Že mu image baliče a šviháka není cizí, to prokázal už minule, takže si myslím, že i v této skladbě má šanci solidně obstát. Zajímavé bude srovnání obou hlasů. Adam má zastřený, šumivější hlas, božský Kája zase čistý a průzračný, takže kopie to nepochybně nebude.

 

Jaroslav Smejkal: Every Breath You Take (Police)

 

 

Tak tady nemám sebemenší pochyby. To by Jardu musela hned na začátku písně zavalit obří kosatka, aby to nedal. Rozsahem by na to měl mít, barva hlasu je pro tuto pecku ideální a já jsem zvědavý, jak bude Jardův hlas znít v těch vyšších vypjatějších pasážích.

 

Martin Šafařík: You Give Love a Bad Name (Bon Jovi)

 

 

Bon Jovi je v SuperStar už taky inventářem, ale jsem rád, že se sáhlo po této písni a ne po něčem, co už jsme v soutěži slyšeli bambilionkrát. Jedné věci ale rád nejsem –Šafa opět dostal píseň, která nutně musí strhávat k manýrám. Čili právě toho, co je na Martinově zpěvu nejproblematičtější, je v této písni neskutečně moc. Takže se obávám, že tento jinak velmi talentovaný zpěvák bude opět nucen odhalit své slabé místo a písnička mu vlastně ani nedává jinou šanci. Škoda, raději bych ho slyšel v nějaké nerockové, neuřvané věci. Klidné, rovné tóny, žádný chraplák ani nic podobného, ideálně v češtině. Třeba i toho Gotta. No ale pro tentokrát mám smůlu a uvidíme v neděli, zda jen já, nebo i Šafa.

 

Štefan Pčelár: Wish You Were Here (Pink Floyd)

 

 

Tohle je moje srdcovka a velmi velmi osobní píseň, takže chraň tě ruka páně, Itcho, jestli to bude špatné! Ale nemělo by být, pokud se to podá s patřičným citem a dávkou nostalgie a stesku. Předpokládám, že Štefan ví, proč a pro koho tato píseň vznikla a předvede to tentokrát bez cukrblikování, které mu sice sluší, ale do této skladby by se nehodilo.

 

Kristína Debnárová: Believe (Cher)

 

 

Písnička Believe byla jednou z prvních skladeb, ve které se zpěvácký dolaďovací systém AutoTune nepoužil na korekci nepřesné intonace, ale jako kreativní nástroj pro „robotické“ přetvoření zpěvu. Předpokládám, že Kristína bude zpívat „čistou“ verzi bez AutoTune, ale přiznám se, že bez toho „hlasového mrvítka“ pro mě ta píseň do značné míry ztrácí kouzlo. Takže je na Kristínce, jestli tam to kouzlo dokáže vtisknout.

 

Sabina Křováková: Show Must Go On (Queen)

 

 

Tak poté, co se v minulé řadě vysekal Michal Šeps na Mustafovi Ibrahimovi, tu máme opět skupinu Queen. Show Must Go On obsahuje pasáže klidnější i vyřvávané, Sabinu si v této písni umím docela dobře představit. Jestli bude mít ještě uniformu a knír, bude to určitě výborné. Jen doporučuju, aby Sabina v těch vypjatějších pasážích jela raději jen na třičtvrtě plynu. Aby to bylo zakřičené, ale ne ukřičené.

 

Veronika Stýblová: Vyznanie (Marika Gombitová)

 

 

Tuto věc má Verča dobře nacvičenou už z dřívějška, teď na ní ještě více zapracovala. Vyznanie je jedna z nejkrásnějších písní, které Slovensko dalo světu. Technicky velmi náročná, ale také velmi náročná z hlediska emocí. Někteří diváci mají stále problém Veronice její emoce uvěřit. Já k nim nepatřím a ani ty diváky moc nechápu. Možná že je tato píseň konečně přesvědčí. Protože pokud ne, tak to už se nedá nic dělat a holt zůstanou nepřesvědčeni a nepřesvědčitelní.

 

Tereza Mandzáková: Angels (Robbie Williams)

 

 

Mám pocit, že Robbie tuhle skladbu nabídnul všem produkcím SuperStar zadarmo, protože to je také jedna z nejhranějších v této soutěži. Já ji budu mít asi doživotně spojenou s výborným výkonem Petra Bendeho, ale v ženském pojetí to také může znít zajímavě – a o dost jinak, než jak to obvykle zpívají chlapi. Snad nám to Terezka předvede v solidní kvalitě.
 



17 hlasů
Vaše hodnocení