Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Po sólových výkonech se soutěžící pustili do královské disciplíny – do duetů. Kdo mě okouzlil zpěvem a kdo vyděsil kdákáním?

Scalexova gilotina: Když se duet změní v duel

Sabina Křováková v SuperStar
zdroj: archiv Sabina Křováková v SuperStar
aktualizováno 11.03.2013, 09:17 | 11.03.2013, 09:05 | krasna.cz/Scalex

Po sólových výkonech se soutěžící pustili do královské disciplíny – do duetů. Kdo mě okouzlil zpěvem a kdo vyděsil kdákáním?

V Divadle senikdo se soutěžícími moc nepáře. Po vysilujícím dnu plném sólového zpěvu přišel čas na duety. Porota si vytipovala, jak kdo zpívá a sestavila velmi různorodé dvojice. Někdy proti sobě postavila dost odlišné hlasy a byla zvědavá, jak si s tím duo poradí, jindy zase hlasy obdobné, což je taky zapeklitost, protože pak je problém, aby člověk pořádně vynikl. Komu se výkon povedl, byl krůček od splnění snu, protože z Duetů se postupovalo rovnou do Dlouhé cesty.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Scalexova gilotina: Masakr v divadle

Superstáří pecky - největší hity na castinzích

 

Jako první zpívala Jana Švédová s Terezou Mandzákovou. Objektivně vzato Jana opravdu zpívala hůř, její hlas je dost tenký, málo znělý, ale jako osobnost je Jana zajímavá a docela by mě zajímalo, jestli by jí ten nemizící úsměv vydržel i po dobu společného bydlení finalistů ve Vile. Z této dvojice obstála Tereza lépe, ale oproti jejím dřívějším výkonům to byl znatelný kvalitativní pokles.

 

Po slečnách přišli na řadu pánové. Mário Bendík a Jan Zamec. Na písni od Jasona Mraze prokázali velmi slušně synchronizované frázování, což není jednoduchá věc. Honza působil sebejistěji, ale Mário mu slušně sekundoval. Z této dvojice postoupili do Dlouhé cesty oba.

 

 

Jacqueline Kahlová a Virgínia Buberníková s písní od Leony Lewis moc nezabodovaly. Virgínia minule doslova excelovala v písni od Alicii Keys, tentokrát byla prostě jen slušná. Jacqueline ovšem byla ještě horší. Naprosto chladná, bez dynamiky, nevýrazná, strnulá, jako už by byla předem smířená s vyhazovem. Mám stejný názor jako porotci – tahle holka není dělaná pro sólový zpěv, ale výborně by se mohla uplatnit jako studiová vokalistka.

 

Adéla Michálková s Vladimírem Kucharovičem vytvořili svéráznou dvojici, která vystřihla duet Suzi Quattro a Chrise Normana Stumblin‘ In. Škoda že bylo tak málo času na přípravu, docela by se mi líbilo, kdyby třeba v refrénu zazněl text české verze. Adéla zpívala slušně, ale působila trochu moc soustředěně a lehce odtažitě. Vladimír zase vypadal ztraceně, jako kdyby přesně nevěděl, co si s písní má počít. V posledních vteřinách pak přešel do brutálního falzetu, který se tam příliš nehodil. Do Dlouhé cesty postoupili oba, ale už v tuhle chvíli jsem nevěřil, že na ní uspějí.

 

 

Skladbu od Jesse J zazpívaly Natálie Kubištová s Dominikou Mackovou. Natálie vypadala celou dobu uvolněně a zpěv si vyloženě užívala. Dominika působila ustrašeně, neustále bojácně pokukovala po Natálii a místo toho, aby s ní vytvořila kompaktní dvojici, tak působila jako školačka, která na besídce vystupuje se spolužačkou z vyššího stupně. Je to škoda, protože Dominika má senzační barvu hlasu, mnohem lepší než Natálie. Ale tady se soutěží v disciplíně zvané komplexnost, samotná barva hlasu nestačí. Do Dlouhé cesty jdou obě, ale pro jednu z nich účast v soutěži brzy skončí.

 

Následovala kulturní vložka, bez které bych se obešel. Thajec Thanakrit Srisuwan řečený Tonda a Číňan Meng Shuai Fei řečený Meng Shuai Fei. A k tomu Sex Bomb od Toma Jonese. Au! Tonda zpíval velmi slušně, i když samozřejmě jeho asijský feeling dodával písni značnou komičnost. Ale po technické stránce to zdaleka nebylo tak mizerné. Ale ten Meng… Představil jsem si ten zástup relativně talentovaných lidí, kteří se nedostali do Divadla, protože jim místo zabíral někdo takový a řekl jsem si, že až budu jednou velký a bohatý, koupím si celou SuperStar a změním pravidla tak, aby podobní nezpěváci neprocházeli soutěží tak dlouho. A je mi líto Tondy, který je teď docela neprávem hozen ve škatulce „zábavný týpek, ale totální neumětel“.

 

Několik dalších dvojic je vzato trochu hopem, vypadává několik zpěvaček, překvapivě i odháněčka otravných kameramanů Lubomíra Hanušinová, která zas tak špatná nebyla. Z její dvojice postupuje Lucia Adamovičová.

 

Závan něčeho výjimečnějšího přichází až s Kristínou Debnárovou a Tomášem Kaliarikem. Love song od Mira Žbirky vystřihnou parádně a uvěřitelně. O to neuvěřitelněji se mi později při Dlouhé cestě poslouchá zdůvodnění Tomášova nepostupu, kdy je mu řečeno, že si pořádně nepamatují na jeho pěvecký výkon, přičemž u tohoto duetu se porota mohla chválou rozplynout. Jiné výkony Tomáše jsme v sestřizích neviděli, takže těžko hodnotit. Ale jako typ mi přišel zajímavý, možná je škoda, že v soutěži nebude. Kristína postoupila a vypadá, že – grimasy negrimasy – ji čeká v SuperStar slušná kariéra.

 

 

Jaroslav Smejkal s Danielem Šmidákem si vyzkoušeli píseň Candy od Robbieho Williamse. A choreografa jim zjevně dělal Martin Chodúr, protože takové šlapání zelí jsme tu neměli od jeho dob. Jarda postoupil dál jen díky dřívějším výkonům a Daniel proto, že ho porota považuje za idol dívek. Já se v idolech dívek nevyznám, ale určitě raději Daniel, než bieberovský Vojtěch Zakouřil nebo Martin Holubec.

 

Nesmí chybět ani hitovka od Adele a zazpívat ji přišly Sabina Křováková s Ladislavou Maníčkovou. Sabina tolik netlačí na pilu, což je dobře – její ukřičenost je hrubější, než jak byla například u Gábiny Gunčíkové, takže s ní musí šetřit. Ladislava zase předvádí mnoho technik, včetně takových, které se podle mě do této skladby příliš nehodily. Působí na mě tak nějak chladnokrevně brutálně, agresivně. Což bych čekal spíš od učitelky o 30 let starší. Ale na postup bylo samozřejmě oboje.

 

 

Na Adama Kukačku jsem byl zvědavý od začátku, nezastírám, že je to můj největší favorit. Duet z Hříšného tance si dal s Ninou Radostovou, ale bůhvíjaký zázrak to nebyl. Jako plus lze brát alespoň to, že Adam nestojí jako dřevo, ale v rámci možností se hýbe, v což mnoho lidí nevěřilo. Oba postoupili do Dlouhé cesty.

 

Johny Nguyen s Nathaelem Tsimbazafym zpívali energicky a jejich výkon nebyl špatný, ale konkurence je obrovská a na to kluci doplatili. Jejich vystoupení bylo úsměvné a překvapil mě hlavně Johny, protože u castingu jsem si ho kvalitativně řadil někam k Mengovi. Nakonec ale, i když nepostoupil, předvedl slušný výkon.

 

Karol Komenda s Tomášem Súčikem jsou další tahouni na mladé dívky. Musím ale říci, že Karol už mě vůbec nebaví. Jak se mi líbil u castingu, tak v Divadle je to jeden průšvih za druhým. Sedět za porotcovským stolem já, tak Karol končí a na jeho úkor pouštím dál Tomáše.

 

Martin Holubec se pravděpodobně měl stát v tomto ročníku novým Martinem Harichem, ale nevyšlo to. Nemá tu patřičnou lehkost a bezstarostnost, navíc do svého zpěvu zařadil takový nepochopitelný prvek, při němž zní jako opilec, vracející se ve dvě v noci z hospody a hulákající na celou vesnici „co jste hasiči, co jste dělali.“ Ve dvojici s ním byl Adam Grožák, kamarád Denise Lacha, který mě nepřesvědčil už na castingu a nezaujal mě ani žádným dalším ze svých výkonů. Za touhle dvojicí rozhodně smutnit nebudu.

 

Další dvojice – Jakub Zvak a Petr Marek – podala také jeden z nejhorších výkonů večera (ale zaplaťpámbů za Menga, horší než on už je jen Anička Dajdou). Za zmínku ale stojí práce obou chlapců s obočím. Na tohle smutný šikmý obočí má copyright Jarek Šimek, takže kluci: nedík za to, že jste mi tuhle tragikomickou postavičku českého šoubyzu připomněli.

 

S Matějem Dotřelem a Kristínou Barkociovou dorazily velké emoce. Matějovi dělaly problém přesné nástupy a chtěl ze soutěže odstoupit. Z čehož se pak Kristína hroutila a při vystoupení to bylo znát. Její výkon byl hodně ovlivněný strachem z Matějova selhání a tak rozhodně nezpívala naplno. Což je škoda, protože si myslím, že v ní docela potenciál byl.

 

Lukáš Grüner s Vítkem Kašnou dostali přidělený Nonstop a moc nechápu, na co si vlastně porota stěžovala. Když někomu přidělíte srágoru, tak se pak nedivte, že od něj uslyšíte srágoru. Lukáš byl sice víc bavič než zpěvák (což prokázal i v rozhovoru po vyřazení), ale docela mě překvapil vyhazov Vítka. Jeho výkon mi totiž přišel dobrý a minimálně postoupit do Dlouhé cesty by si podle mě zasloužil.

 

Nakonec přišly na řadu Kristýna Šebíková a Veronika Stýblová. Ruku v ruce zazpívaly hitovku Tell Him s velkým citem a nasazením. Bylo to určitě to nejlepší, co večer zaznělo, takže asi nejeden divák byl překvapený, že Kristýna později z Dlouhé cesty nepostoupila. Zda to bylo jen kvůli přetlaku dlouhovlasých blondýn v soutěži, nebo zda hrálo roli i to, že Kristýna má ze všech soutěžících asi nejvíce rozjetou pěveckou kariéru mimo SuperStar, to je těžké říci. Myslím, že v semifinále bude chybět. Ale letos je hrozně málo postupových míst (v minulých ročnících postupovalo do semifinále 24 lidí, letos jen 15)

 

 

Dlouhou cestu, pokud jste ji neviděli, si pusťte ZDE na VOYO.CZ, protože emotivní okamžiky se textově jen špatně popisují. Já to vezmu trochu letem světem.

 

Adam Kukačka – postoupil. A postoupil by i u mě. Pro mě je v tuhle chvíli nejzajímavějším článkem soutěže.

 

Adéla Michálková – nepostoupila a Ewa Farná to oplakala. Mě Adéla také úplně nepřesvědčila. Kdyby bylo 24 postupových míst, tak bych ji tam poslal, ale takhle bohužel.

 

Johny Nguyen – na postup to není ani u poroty, ani u mě. Ale ostudu si tenhle držitel Divoké karty neudělal.

 

Mário Bendík – vyčítal jsem mu jeho posedlost stylem, ale kvalitu jeho zpěvu mu rozhodně vyčíst nemůžu. Postoupil u poroty a smeknul bych před ním i já.

 

Kristýna Šebíková – nepostoupila. U mě by postoupila mezi prvními. Ale bohužel nejsem držitel licence SuperStar. 8^)

 

Tomáš Súčik – nepostoupil. Jak jsem napsal výše, s klidem bych ho vyměnil za Karola Komendu a ani bych se nezačervenal.

 

Kristína Debnárová sice dělá při zpěvu grimasy, ale má jakési křehké kouzlo. Postoupila u poroty a postupové místo bych jí dal i já.

 

Karolína Vrbová postoupila bez účasti v Divadle. Tentokrát na mě ale působila hrozně chladně a arogantně. Snad taková nebude i v dalších kolech, to by mě vypadnutí jiných dívek mrzelo ještě více.

 

Roman Juraško a Zorka Kepková
(Foto: TV Nova)

 

Martin Šafařík postoupil bez účasti v Divadle. Já od něj zatím slyšel příliš málo na to, abych mohl zodpovědně říci, zda bych ho pustil nebo ne. Snad porota ví, co dělá.

 

Vladimír Kucharovič nepostupuje. Podle mě má ve zpěvu i v projevu příliš mnoho manýr, kterých by se měl zbavit. V jeho věku to bude těžké, zpívá tak už spoustu let, ale myslím, že jestli chce strávit život hudbou, tak se mu to vyplatí.

 

Ladislava Maníčková porotu přesvědčila, takže postoupila. U mě by musela trochu zabrzdit s tou lehkou arogantností v chování.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak naštvat porotu SuperStar snadno a rychle?

 

Veronika Stýblová samozřejmě postupuje. Z dívek patři k nejlepším a když se zbaví nálepky velké snaživky, mohla by to dotáhnout daleko.

 

Virgínia Buberníková je další z těch, které na pódiu působí arogantně. Letos je takových dívek v soutěži nějak hodně. Ledové královny, které sice mohou zpívat jako bohyně, ale srdce diváků si získat nemusejí. Pozor na to!

 

Jaroslav Smejkal postupuje hladce celou soutěží už od začátku a vizuálně i hlasově patří k výrazným týpkům, bez kterých by to byla mnohem větší nuda.

 

Karol Komenda postupuje s podmínkou. Já si nejsem jistý, zda bych mu ji dopřál. V soutěži je šikovných chlapců více.

 

Kristína Barkociová nepostoupila. Možná za to může nepovedený duet, možná fakt, že je to další dlouhovlasá blondýna. Příště holt na to člověk musí jako Natálie Kubištová – účes jako ona nemá v SuperStar nikdo a tak si ji každý zapamatuje a s nikým si ji nesplete.

 

Štefan Pčelár postoupil bez účasti v Divadle. I od něj jsme toho zatím moc neslyšeli, takže si počkáme do semifinále, jak se chlapec předvede.

 

V rychlém sledu pak v sestřihu vypadli Nina Radostová, Nathael Tsimbazafy, Tomáš Kaliarik, Zuzana Sedlecká a Lucia Adamovičová. Z nich bych uvažoval o Tomášovi a Lucii, těm bych asi šanci do semifinále dal.

 

Daniel Šmidák postupuje. Mladík s úsměvem Thomase Puskailera má docela zajímavý hluboký hlas, takže doufám, že ho bude využívat a že nebude ve výškách chropět Majoránku jako u castingu.

 

Předposledním postupujícím je Natálie Kubištová. O té já osobně nejsem moc přesvědčený, ale určitě je to výrazný typ. Bude se ale muset pořádně snažit, aby obstála.

 

Na závěr přichází šok a první větší zvrat v soutěži – o poslední postupové místo se utkají Sabina Křováková a Tereza Mandzáková. Každá úplně jiná, takže je to docela Sophiina volba, kde Sophií jsou diváci, protože o postupu rozhodnou oni svými SMSkami. Nedokážu říct, která by mi více scházela, protože jsou naprosto nesrovnatelné. Obě mě okouzlily u castingů, obě pak v Divadle trochu zevšedněly, ale u obou bych byl zvědavý na další vývoj. Tak jsem zvědavý, milí diváci, koho mi tam vyberete. 8^)
 

 



8 hlasů
Vaše hodnocení