Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Porotci pěvecké show to nemají jednoduché. Během několika dní musí posoudit talent tisíců lidí. A leckdy se přitom pěkně naštvou.

SuperStar: Jak naštvat porotu snadno a rychle

Porota SuperStar
Porota SuperStar
aktualizováno 27.02.2013, 08:40 | 27.02.2013, 07:46 | krasna.cz/Scalex

Porotci pěvecké show to nemají jednoduché. Během několika dní musí posoudit talent tisíců lidí. A leckdy se přitom pěkně naštvou.

Když se na to díváme z pohodlí našich obýváků, tak nám práce poroty nepřijde až tak únavná, ale ono opravdu není jednoduché rozumět hudbě, milovat hudbu, žít hudbou – a pak muset od rána do večera poslouchat vřeštění hvězdných pěšáků, sem tam naštěstí proložené nějakým talentem. Co porotu SuperStar vytáčí nejvíc?

 

Nesoudnost

 

Každý člověk by měl být schopen posoudit své schopnosti. Nebo si najít ve svém okolí dostatečnou kapacitu, která ty schopnosti zhodnotí. V každém městě jsou umělecké školy a není problém oslovit nějakého pedagoga, aby si na nás udělal pět minut času a poslechl si náš zpěv. Řada lidí si jde ale to, zda jejich kdákání za něco stojí, ověřit k Haberovi a spol. – a riskuje tím pořádnou ostudu v televizi.

 

Nepříjemnost

 

SuperStar jakožto osoba by měla nejen dobře zpívat, ale i slušně vypadat a příjemně se chovat. Nikdo nestojí o zamračeného bubáka, byť by byl sebetalentovanější. I u SuperStar (nejen u této řady) se několikrát stalo, že soutěžící vyzařoval tak silnou negativní energii, že porotu ani nenapadlo ho pouštět dál.

 

ČTĚTE TAKÉ:

 

Jak se rodí hvězdní pěšáci SuperStar?
Zkoušejí to v SuperStar zas a zas
Jak šel čas s porotami SuperStar
Má "mladé tele" co pohledávat v porotě?

 

 

Nedostatek pokory

 

Každý umělec by v sobě měl mít kus pokory. Je dobré být hrdý na své úspěchy a své umění, ale je také dobré umět v pravou chvíli sklonit hlavu, podívat se na sebe střídmě a vyslechnout si názory ostatních, byť mohou být hodně odlišné od jeho názorů. Kdo se neustále chová jako mistr světa, ten se skutečným mistrem světa nikdy nestane.

 

SuperStar: porota - 2
(Foto: Nova.cz)

 

Hádavost

 

Lidé by měli umět přijímat i negativní hodnocení. Nikdo samozřejmě nejde před porotu SuperStar natěšený na to, jak ho zpucujou. Ale když už se tak stane, není dobré se začít s porotou hádat. Může být spousta faktorů, proč to nevyšlo. Když se ale porota rozhodne, je dobré sklapnout podpatky, poděkovat za názor a odejít středem. V případné hádce totiž bude člověk vypadat vždy jako blbec. Ještě víc se to může zhoršit, když se nehádá soutěžící, ale jeho rodič. Už jsme viděli mnoho matek, které přišly vynadat porotě za to, že jejich nejtalentovanější dítě na světě nepostoupilo.

 

Ohánění se rasismem

 

Rómové jsou na svoji muzikálnost velice hrdí, ale bohužel zapomínají, že i když je tanec a zpěv většině Rómů vlastní, přesto se i mezi nimi najdou netalentovaní lidé. Nejednou pak byla porota obviněna z rasismu, což je dvojnásob směšné už proto, že Rómové v SuperStar uspěli velmi často (u nás i na Slovensku dokonce i vyhráli celou soutěž) a porota o jejich zpěvu často mluvila v superlativech. Naštěstí těch dobrých příkladů je tolik, že kdykoli se před porotou někdo pokusí jen naznačit, že důvodem nepostupu je etnická příslušnost, je doslova utlučen argumenty a konkrétními jmény.

 

 

Hraní si na něco

 

Porotci nemají rádi předstírání. Samozřejmě že do šoubyznysu trocha teatrálnosti patří. Speciálně rockeři jsou na to experti, podívejte se na Marilyna Mansona. Ale to už je promyšlená a propracovaná pódiová a klipová image. Když ale před porotu SuperStar přijde někdo, kdo má na sobě neumělé tetování vyrobené pomocí fixky, tvrdí, že je punker tělem i duší a pak chabým hlasem zazpívá slaďáček od Kerndlové, tak to opravdu nefunguje.

 

Zprznění porotcovské písně

 

Někteří soutěžící jdou na casting s písní některého z porotců. Možná čekají větší shovívavost, někdy si dokonce myslí, že udělají porotcům radost. No, radost udělají málokdy. I v případě, že je ten výkon dobrý, je to stejně takové trochu trapné. A když písnička dostane od soutěžícího na frak, je to trapné dvojnásob. Ne vždy to řeknou přímo před soutěžícím, ale v zákulisí soutěže si nejeden porotce rval vlasy, když slyšel zprzněniny své tvorby (a už známe tajemství účesu Ondřeje Soukupa).

 

SuperStar: porota - 4
(Foto: Nova.cz)

 

Lhostejnost k talentu

 

Porotu ale nerozčilují jen zjevné negativní věci. Dokáže ji naštvat i člověk, který je megatalentovaný, ale svůj talent nevyužívá nebo zahazuje. Teď mluvím hlavně o případech, kdy někdo zazáří u castingu a pak vypadne v divadle, protože místo učení textu raději popíjel v hotelovém baru. Nebo někdo, kdo postoupil do dalšího kola s nějakou podmínkou (např. odstranit nějakou vadu v pěvecké technice), tu podmínku nesplnil. Je škoda, že kvůli lidem, kteří si svého postupu v soutěži vlastně ani neváží, se třeba do dalších kol nedostali lidé sice s menším talentem, ale mnohem větší pílí.

 

.: Navštivte oficiální web SuperStar a přečtěte si spoustu zajímavostí, drbů a dalších informací ze zákulisí soutěže

 

Neúcta k textu písně

 

Každá píseň má melodii a text. Ten text (většinou) o něčem je a pěvecký projev by na tom měl stavět. To znamená, že když je píseň smutná, tak by se neměl interpret tvářit rozjuchaně a zubit se na všechny strany a naopak, je-li píseň veselá, nemělo by to z úst zpěváka znít jak Fibichův Poem z Olšanského hřbitova. Platí to samozřejmě i o cizojazyčných textech. „Naučit se text“ neznamená jen naučit se odpapouškovat slova s jakous takous výslovností. Znamená to text si přečíst, přeložit, zamyslet se nad ním, pochopit ho, případně si o něm zjistit na internetu více (čím byl text inspirován a podobně). Kdo tohle neudělá, nemůže čekat úspěch.

 

 

Neschopnost naučit se text

 

Vážně? Fakt chce někdo, kdo není schopen se na casting naučit 1-2 skladby, být profi zpěvákem? A co čeká? Že bude na všech koncertech zpívat z taháku? Každý zpěvák musí mít v hlavě desítky textů. Co proti tomu jsou ty dva, které má umět na casting? Navíc u castingových skladeb si soutěžící vybírá sám, co chce předvést. V soutěži si bude muset vybírat ze seznamů a bude se muset učit každý týden několik nových skladeb. Takže přijít před porotu a říct, že umím jenom refrén, nebo žmoulat v ruce papír s textem, to je opravdu hodně velké faux-pas. A kdo se chce bránit tvrzením „když postoupím, tak se ty texty začnu učit pořádně“ – což opravdu v SuperStar nejednou zaznělo – tak ten nádherně ilustruje rozdíl mezi člověkem, který hravě postoupí, a člověkem, který hravě vypadne. Protože jak se říká, štěstí přeje připraveným.

 

 

UPOUTÁVKA NA NEDĚLNÍ DÍL Z DIVADLA:

 



7 hlasů
Vaše hodnocení