Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

I 20 minut této relaxace vydá za několik hodin spánku, takže pokud nemáš na odpočinek dost času, určitě to stojí za to vyzkoušet, ne?

Potřebuješ se uvolnit? Zkus spánek jogínů

Odpočinek
zdroj: Thinkstockphotos Odpočinek
aktualizováno 18.07.2013, 00:15 | 18.07.2013, 00:00 | Krasna.cz/lk

I 20 minut této relaxace vydá za několik hodin spánku, takže pokud nemáš na odpočinek dost času, určitě to stojí za to vyzkoušet, ne?

Určitě to taky znáš - celý den jsi unavená a těšíš se do postele, ale než se tam konečně dostaneš, jsi tak přetažená, že se jen převaluješ z jednoho boku na druhý a spánek nepřichází. A čím víc se snažíš a říkáš si, že už bys fakt měla usnout, tím jsi od toho dál. Přitom spánek je to nejdůležitější, co svému tělu můžeš dopřát. Bez kvalitního odpočinku trpí nejen tvá krása, tvé tělo, ale i tvá psychika.

Jenomže podle průzkumů mělo někdy se spaním problém až 90 procent lidí. U většiny jsou tyto potíže krátkodobé a brzy odezní, ale zhruba 10 procent lidí se s tím potýká dlouhodobě. Je to dost ubíjející, protože v takovém případě nepomáhají ani meduňkové čaje, ani šálek teplého mléka. Člověku zbývají jenom léky, ale ty zase mají mnoho vedlejších účinků.

 

Špatný spánek
Když se v noci nevyspíš, ráno pak nestojí za nic. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Nebo můžeš vyzkoušet spánek jogínů, takzvanou jóga nidru. 30 minut této relaxační techniky totiž vydá za tři až čtyři hodiny normálního spánku, takže pokud potřebuješ nutně nabrat síly, jistě to stojí za vyzkpoušení.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Duševní relaxace díky bylinkové koupeli
Tantrická masáž – originální a smyslná
Jóga – 6 důvodů, proč jí dát šanci

Navíc je to velmi jednoduché a nemusíš umět vůbec nic. Jen si stáhneš nahrávku do svého MP3 přehrávače a následuješ hlas, který ti říká, co máš dělat. Zhruba dvacetiminutovou jóga nidru najdeš například na těchto stránkách.

Jóga nidra je technika relaxace, kdy ležíš na zádech a se zavřenýma očima se soustředíš jen na svůj dech a na jednotlivé části svého těla. Technika je to výborná zejména proto, že se naučíš nemyslet na nic jiného, než na sebe a své tělo. A kdy jindy to dokážeš? Musíš si ale najít místo, kde se ti bude ležet pohodlně, a zároveň tě nebude nikdo a nic rušit. Je jedno, jestli to bude klid tvé ložnice, nebo pěkné místo v přírodě, kde se cítíš dobře.

 

Snílek
Je jedno, kde budeš relaxovat, jen ti tam musí být příjemně. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Cvičit ji můžeš kdykoliv během dne, jen bys to neměla dělat příliš najedená. Tělo se během relaxace zbavuje toxinů, a kdyby muselo trávit, očistný proces by nefungoval. Díky tomu, že se zbavuješ toxinů, bude mít jóga nidra vliv nejen na tvou psychiku, ale například i na tvou pleť. Jejím pravidelným prováděním se také zlepšuje výkon imunitního systému, odstraňují se energetické bloky v těle, zlepšuje se spánek, paměť a schopnost koncentrace.

BUDE TĚ ZAJÍMAT:
Doma.cz píše: 
Nejlepší jídla pro hluboký spánek a perfektní odpočinek
5 tipů, jak netloustnout kvůli VZTAHU!

Tip na závěr

Jogíni dokáží tuto techniku provádět, aniž by u toho usnuli. To my ale ani vlastně nepotřebujeme, nám jde především o odpočinek, případně spánek. Takže když budeš mít problémy s usínáním, pusť si jóga nidru. Tím, že budeš následovat hlas na nahrávce, přestaneš myslet na hlouposti nebo na problémy a vyčistíš si hlavu. Spánek přijde sám, ještě než nahrávka skončí. Nebudeš potřebovat prášky a ráno se vzbudíš krásně odpočatá. 



6 hlasů
Vaše hodnocení