Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Chystáš se a Silvestra pořádně zapařit? Mysli nejen na zábavu, ale i na svůj organismus. Zjisti, co všechno s ním vydařená party udělá, a jak to můžeš napravit – předem, během party a hlavně po ní.

Čím trpí tvé tělo na party? A jak mu pomoci?

Silvestrovská party
zdroj: Thinkstockphotos Silvestrovská party
aktualizováno 28.12.2018, 00:00 | 28.12.2018, 00:00 | Krasna.cz/trm

Chystáš se a Silvestra pořádně zapařit? Mysli nejen na zábavu, ale i na svůj organismus. Zjisti, co všechno s ním vydařená party udělá, a jak to můžeš napravit – předem, během party a hlavně po ní.

Těšíš se, až u příležitosti konce roku vyrazíš ven pobavit se? Tvé tělo se možná netěší ani trochu. Takový divoký večírek je pro něj totiž dost náročnou záležitostí. Alkohol, pot, zakouřené prostředí, hlasitá hudba, ponocování a pravděpodobně i to, že se po návratu domů "zapomeneš" odlíčit. Co to tentokrát udělat jinak a o své tělo se postarat?

 

Největší drasťák je pro náš organismus samozřejmě alkohol. Obzvlášť, když neumíš pít a opiješ se tak, že se druhý den vzbudíš s pořádnou kocovinou, nebo hůř, když už v průběhu večera objímáš častěji toaletu než svůj nový objev.

 

Pokud víš, že budeš večer pít, připrav se na to už předem. My holky nevydržíme tolik co kluci, už proto, že nevážíme stejně. Navíc tvé tělo také produkuje méně látek, které pomáhají alkohol odbourávat. Nediv se tedy, že nedokážeš s kámoši držet krok.

 

Před party

 

Když se chystáš na party, určitě pečlivě vybíráš outfit, líčení, před zrcadlem strávíš celé hodiny. Nelze se ale soustředit jen na vnějšek, připrav se i zevnitř. Důležité je se dostatečně najíst. A to se netýká jen večeře. Jez správně už celý den. Snídaně, oběd a i večeře by měly být bohaté zejména na bílkoviny a uhlohydráty. Dopřej si maso, rýži, dostatek zeleniny. V průběhu dne si také dej mléko nebo mléčný výrobek a zeleninu či ovoce s obsahem vitamínu C. Rozhodně nezapomínej pít, protože alkohol dehydratuje a tělo je na tento šok třeba připravit.


Pokud se na akci líčíš, nešiď svou pleť. Nezapomeň na podkladový krém, na něj nanes make-up, který ti poslouží jako bariéra před kouřem. Spolehni se na kvalitní produkty, které nemusíš v průběhu večera upravovat. Opakovaným nanášením make-upu nebo pudru fixuješ v pleti nečistoty, což jí velice škodí. Kvalitní make-up a pudr úpravy nepotřebuje, pokud tančíš a zpotíš se, stačí pleť jemně poklepat ubrouskem nebo speciálními savými papírky, které pokožku zbaví potu a přebytečné mastnoty.

 

 

Na party

 

Pokud hodláš pít alkohol, dodržuj dvě zásady. Ta první zní: nemíchat. Drž se jednoho druhu nápojů, jinak to s tvým zažíváním pěkně zamává. Druhá zásada zní: pij i nealko. Hlídej si, abys kromě vína, piva, panáků či koktejlů popíjela také nealkoholické nápoje, ideálně čistou neperlivou vodu. Tím se udržíš fit, tvé tělo bude lépe odplavovat alkohol a nehrozí mu dehydratace. Navíc díky tomu vypiješ i méně alkoholu. Pokud totiž piješ např. jen míchané drinky, máš tendenci jich "na žízeň" vypít víc, protože jsou zpravidla sladké a nejsou tolik cítit alkoholem. Alkohol bys měla pít pomalu, abys nad sebou stále držela kontrolu.

 

Pokud tančíš, nebo jsi třeba jen v klubu, kde je hodně vedro, snaž se mít ruce čisté. Vždy, když půjdeš na záchod, si je pečlivě umyj mýdlem. Proč? Když je ti vedro, potí se ti i obličej a lepí se ti na něj vlasy, které pak neustále odhrnuješ. Pokud máš na rukou bakterie, nanášíš si je na tváře, z čehož pak můžeš mít nepěkné pupínky nebo ekzém.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Jak zvládnout morální kocovinu?
I tvoje pleť má kocovinu! Dostaň ji z toho
Buď fit po flámu


Po návratu

 

Než padneš do peřin, je ideální dát si sprchu a provést důkladnou očistu. Nedávej si sprchu moc horkou, vlažná tě probere, pročistí ti hlavu, a k již tak dost zatížené pokožce je šetrnější než horká voda. Koupel si určitě nedávej, mohlo by se ti v ní udělat nevolno. I když jsi utahaná, je fajn, když si umyješ vlasy. Pach cigaret a potu by tě totiž v noci mohl budit. Když budeš spát přerušovaně a lehce, bude tvůj bolehlav ráno ještě silnější, protože ke kocovině se přičte ještě únava.

 

Důležité je, se důkladně odlíčit. Nejen make-up, ale i pot a nečistoty z tváří. Poté na pleť nanes hydratační krém, abys kompenzovala dehydrování vlivem alkoholu. Ideální je nějaký hutnější, který ji zklidní. Nezapomeň hydratovat také rty, krémem můžeš namazat i ruce a nohy, zejména pokud jsou zmožené tancem v nepohodlných botách.

 

Na spaní si otevři v pokoji okno, ať máš dostatečný přísun kyslíku, který pomáhá odbourávat alkohol. Druhý den je ideální dát si procházku nebo lehce sportovat, plavat, jít si zaběhat nebo na brusle (co ti bolehlav dovolí). Okysličíš tím tělo a to lépe a rychleji zvládne nápravu.

 

Hned, jak přijdeš z party domů, bys také měla tělu dodat tekutiny, a to i když jsi důsledně pila celý večer. Měla bys vypít půl litru čisté vody, klidně kohoutkové. Sklenici s vodou si klidně dej i k posteli, pokud by ses v noci vzbudila a měla žízeň.


V pití vody pokračuj i ráno, až se probudíš. Pokud máš problém, ji do sebe dostat, dopřej si místo studené vlažnou, ta nebude pro podrážděný žaludek tak drastická. Opět bys tělu měla dopřát vitamín C, pokud sneseš chuť kyselého, vymačkej si do vody šťávu z citronu nebo z pomeranče.

 

Pokud máš kocovinu a jsi zvyklá léčit ji brufenem, zkus něco šetrnějšího. Pomoci by ti mohl vitamín B a C, ať už v ovoci či zelenině, nebo v tabletách. Podrážděný žaludek napraví mléko nebo zázvorový čaj.

 

Tělo je unavené a vyčerpané, musíš mu tedy dodat energii v podobě kvalitního jídla. Mezi pokocovinovými favority vede mléko a mléčné produkty, vajíčka, žitné pečivo, ovocno-mléčné koktejly (banány, borůvky, broskev), rajčata a okurky.

 

Co na kocovinu zabírá tobě? Poděl se v komentářích.



4 hlasů
Vaše hodnocení