Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Stručně řečeno, jsi to ty týden před menstruací. Vztekle odsekáváš své nejlepší kamarádce a vzápětí se rozpláčeš nad osudem celého lidstva, případně se lačně zakusuješ do čokolády.

Co je to vlastně ten premenstruační syndrom (PMS) a jak správně na něj?

Menstruační potíže
zdroj: Thinkstockphotos Menstruační potíže
aktualizováno 05.05.2019, 00:00 | 05.05.2019, 00:00 | krasna.cz

Stručně řečeno, jsi to ty týden před menstruací. Vztekle odsekáváš své nejlepší kamarádce a vzápětí se rozpláčeš nad osudem celého lidstva, případně se lačně zakusuješ do čokolády.

Ano, moc dobře to znáš. Bohužel, PMS je populární termín pro premenstruační (předmenstruační) syndrom, pocházející z angličtiny. Víš už o něm všechno?

 

Co způsobuje, že se náhle z milých dívek přeměníme v nesnesitelně zlostné osoby? Mění se hladina hormonů. Taková hloupost a dokáže změnit náš život. Naše výkyvy nálady mohou znejistit nejednu jinak velmi shovívavou osobu, nerozhodnost a zdánlivý nezájem může urazit i nejbližší přátelé. To není moc dobré. Také ve škole pociťuješ důsledky PMS: nedostatek koncentrace, problémy s pamětí, kontinuální únava a úzkost, které tě doprovázejí. A to je jen začátek…

 

Nadcházející menstruaci můžeš pocítit i jinak. Lehké zvýšení hmotnosti, bušení srdce a nesnižuje to ani chuť k jídlu. Naopak, každý den ji to zvyšuje, a to zejména co se týče sladkostí. Fyzické příznaky zahrnují nafouklé břicho, bolesti hlavy a to hrozné akné. Ale nejhorší je, když ti začne všechno padat z rukou a nic se najednou nedaří.

 

 

Nedá se dělat nic jiného, než se schovat doma? To ne! Za prvé, ne všechny tyto příznaky se vyskytují současně, to znamená, že budeš mít příležitost setkat se jen s několika z nich (a je jich mnohem více)! Za druhé, u některých žen se PMS vůbec neobjeví. Možná právě ty máš to štěstí? Pokud ne, existují způsoby, jak zmírnit účinky předmenstruačního syndromu.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Sex a menstruace - jde to dohromady?
První menstruace – poznáš, kdy už TO přijde?
Menstruace: Strašák letních prázdnin! Pár triků, jak na ni

 

Fyzická aktivita před a během menstruace se obzvláště doporučuje. Překvapuje tě to? Pravděpodobně ne. Víš co dělat. Použij vhodný tampon a užij si oblíbený sport! Kromě toho je potřeba dodržovat zvláštní jídelníček. Když máš například kvůli bolestem prsou noční můry, pak sniž příjem soli. Ovoce a zelenina jsou nejlepší proti křečím a pro všechny příznaky se hodí celozrnné potraviny. Pečuj o svůj odpočinek - spánek 8 hodin denně, relax v horké sprše, vyhýbej se stresovým situacím.

 

Hlavu vzhůru! Není to tak zlé. Přežiješ to… do příště!



10 hlasů
Vaše hodnocení