Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Imunita je věc hodně důležitá, ale víš, co to vůbec je a jak ji můžeš posílit?

Posilujeme imunitu

Nemoc
zdroj: Thinkstockphotos Nemoc
aktualizováno 01.01.2013, 00:00 | 01.01.2013, 00:00 | Krásná.cz/Mersmerize

Imunita je věc hodně důležitá, ale víš, co to vůbec je a jak ji můžeš posílit?

Imunita je obranyschopnost organismu – jistý druh obrany a boje, který zabraňuje tělu onemocnět pod vlivem látek způsobujících nemoc. Z toho tedy vyplývá, že čím lepší budeš mít imunitu, tím lepší bude tvé zdraví a tím méně budeš nemocná.

Projevuje se to hlavně v období různých chřipek a nachlazení, kdy každý kašle a smrká, trápí ho horečky nebo bolesti kloubů a svalů – znáš to jako z reklamy na analgetika a antipyretika. Čím vyšší v tomto období (a samozřejmě celkově) budeš mít imunitu, tím vyšší je pravděpodobnost, že se ošklivé chřipce vyhneš.

Jak ale takovou imunitu posílit? Jak ji chránit a chránit zároveň své zdraví?

Jez zdravě a vyváženě

Jíst zdravě je základ, a to ten naprosto nejdůležitější - klidně si smlsni na čokoládě, dej si brambůrky, ale nikdy bys neměla zapomínat na dostatečný přísun vitaminů, hlavně A, C, D a E. Na imunitu mají tyto vitaminy obrovský vliv. A to mluvím hlavně o céčku, které najdeš v ovoci i zelenině. Proto není na škodu, udělat si čas od času nějaký dobrý zeleninový či ovocný salát.

 

Vitaminy
Vitaminy jsou základ pro tvé zdraví. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Další věc, kterou bys do svého jídelníčku měla zařadit, jsou kysané výrobky, tedy jogurty, podmáslí, zelí nebo kefír. V lidském těle se totiž nachází spousta bakterií, které jsou pro nás prospěšné (nejvíce ve střevu), a nutně je tam potřebujeme. Pokud tam nebudou ty správné bakterie, prosadí si svoji "špatné“ bakterie a ty onemocníš.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Které vitamIny pomáhají vaší kráse?
Zapomeň na drahou kosmetiku, vyzkoušej olivový olej
Mořské řasy: Spása pro tvé tělo

Spánek a pohyb


Spánek je další důležitý bod, který bys neměla zanedbávat. Určitě není dobré přehánět to, válet se celý den v posteli a spát. Měla bys ale spát tak dlouho, abys byla ve dne aktivní a odpočinutá. Průměr spánku u dospělého člověka je okolo 6 až 8 hodin, což je ale hodně individuální. Někomu stačí spát 6 hodin, někdo potřebuje 10 hodin kvalitního spánku. Tenhle svůj průměr si musíš najít.

Pohyb na zdravém vzduchu – to nám vždycky říkali jako malým a je to správné. Není dobré být jen doma, tělo a organismus potřebuje přiměřený pohyb. Proto je fajn MHD vyměnit za pěší túru nebo jít vyvenčit pejska.

 

Spánek
Kvalitní spánek je pro tvůj život velice důležitý. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Žádný stres

Když se cítíš špatně psychicky, i na fyzickém stavu se to může odrazit. Optimisté to zkrátka mají ve všech ohledech lepší. Snaž se zbytečně nestresovat a zkus i na něčem špatném najít pozitivum. Hned ti bude lépe.

MOHLO BY TĚ ZAJÍMAT:
Na Doma.cz řeší: 
Návod na maximální imunitu: tak vás chřipka neskolí
Vše o umělých sladidlech: Je zdravé s nimi hubnout?

Jsi vystresovaná, unavená? Nemusí to mít žádnou jasnou příčinu. Často se člověk takto cítí v zimě, kdy je málo světla. Pak jsme skleslí a smutní, a to se na našem psychickém a zdravotním stavu umí také pořádně podepsat. Dej si proto dlouhou koupel, čti si – udělej něco, co tě baví a co máš ráda. Najdi si na sebe čas – pomůže to.



11 hlasů
Vaše hodnocení